نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گوشی‌های جدید TCL معرفی شدند؛ کاغذی‌تر از همیشه!

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
گوشی‌های جدید TCL معرفی شدند؛ کاغذی‌تر از همیشه!

دیجی کالا/ TCL چند سالی است که گوشی‌های NXTPAPER را عرضه می‌کند. اگرچه هیچ‌کدام از آن‌ها به فهرست بهترین گوشی‌های اندرویدی که می‌توانید بخرید راه پیدا نکرده‌اند، اما ما همواره تحت تاثیر فناوری NXTPAPER بوده‌ایم که به طور قابل توجهی تابش نور را کاهش می‌دهد، خواندن متن را در گوشی شما آسان‌تر می‌کند و حس خوشایند کاغذ را به شما می‌دهد. امروز، در IFA 2024، TCL از جدیدترین اعضای خانواده‌ی NXTPAPER خود رونمایی کرد: TCL 50 Pro NXTPAPER 5G و TCL 50 NXTPAPER 5G.

هر دو گوشی اساسا مشابه یکدیگرند، به استثنای مدل غیر پرو که مشخصاتی اندکی ضعیف‌تر دارد. اما دو ویژگی شاخص در هر دو دستگاه مشترک است. طبیعتا، اولین ویژگی شاخص خود NXTPAPER است، قابلیتی که در حال حاضر تنها توسط TCL ارائه می‌شود. تنها رقیب نزدیک آن Gorilla Glass Armor است که در حال حاضر فقط در Samsung Galaxy S24 Ultra در دسترس است، اما امیدواریم در سال ۲۰۲۵ این وضعیت تغییر کند.

دومین ویژگی شاخص گوشی‌های جدید NXTPAPER Key است. این یک دکمه‌ی فیزیکی است که به شما اجازه می‌دهد به سرعت به تجربه‌ای مینیمالیستی و مشابه جوهر الکترونیکی در گوشی هوشمند خود دست یابید. اگر این موضوع برای شما آشناست، به این دلیل است که TCL در اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه MWS از ویژگی‌ای بسیار مشابه برای یک تبلت رونمایی کرد. در اصل، شما دکمه را فشار می‌دهید و حالتی جدید به نام Max Ink Mode را فعال می‌کنید. این حالت اکثر برنامه‌های شما را غیرفعال می‌کند (شما می‌توانید برخی از برنامه‌های اصلی، مانند برنامه‌ی تماس تلفنی و عکسبرداری و همچنین شش برنامه‌ی دلخواه خود را حفظ کنید) و گوشی شما را به تجربه‌ای بسیار ساده تبدیل می‌کند. این به شما امکان می‌دهد یکی از آن گوشی‌های سم‌زدایی دیجیتال که شرکت‌ها پیوسته تلاش می‌کنند شما را به خرید آن‌ها ترغیب کنند، داشته باشید، اما این ویژگی در گوشی هوشمند «واقعی» شما تعبیه شده است و نیاز به دو دستگاه جداگانه را مرتفع می‌کند.



TCL، علاوه بر این ویژگی‌های جذاب که در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شوند، هوش مصنوعی را نیز به گوشی‌های خود اضافه کرده است. به طور مشخص باید به Text Assistant اشاره کنیم که از هوش مصنوعی برای ترجمه و خلاصه‌سازی متون کپی شده استفاده می‌کند و Voice Memo، در واقع نسخه‌ی TCL اپ محبوب Pixel Recorder در گوشی‌های گوگل پیکسل است.

در مورد مشخصات فنی هم باید بگوییم که مانند دیگر گوشی‌های TCL، با ویژگی‌های خیلی خاصی روبرو نیستیم. TCL 50 Pro NXTPAPER 5G دارای یک نمایشگر ۶.۸ اینچی FHD+ با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، تراشه‌ی MediaTek Dimensity 6300، ۸ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری ۵۰۱۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این گوشی از حسگر دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

TCL 50 Pro NXTPAPER 5G به زودی با قیمت ۲۹۹ یورو (حدود ۳۳۱ دلار) در اروپا عرضه خواهد شد. در همین حال، قیمت مدل غیر پرو از ۲۲۹ یورو (حدود ۲۵۴ دلار) شروع می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره