نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دستاورد جدیدی ثبت کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دستاورد جدیدی ثبت کرد

زومیت/ اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در زمینه‌ی تعداد کاربران دستاورد جدیدی به‌ثبت رساند.

گوین شات‌ول، رئیس شرکت SpaceX، به قانون‌گذاران تگزاس گفت که انتظار دارد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا یکشنبه‌ی هفته‌ی آینده به چهار میلیون کاربر برسد.

شات‌ول در حین شهادت در جلسه‌ی کمیته تخصیص بودجه‌ی مجلس ایالتی گفت: «این هفته، ما چهار میلیون مشتری برای استارلینک خواهیم داشت که بسیار هیجان‌انگیز است.»

دستاورد جدید نشان می‌دهد که اسپیس‌ایکس تنها از پایان ماه می (اردیبهشت و خرداد) تاکنون یک میلیون مشترک جدید جذب کرده است. استارلینک در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) ارائه‌ی خدمات آزمایشی خود را آغاز کرد و در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر و دی ۱۴۰۱) به یک میلیون، در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲) به دو میلیون و در ماه می ۲۰۲۴ به سه میلیون مشترک دست یافت.

استارلینک درحال‌حاضر نزدیک به ۶۰۰۰ ماهواره دارد و خدمات آن در حدود ۱۰۰ کشور به کاربران شخصی و شرکت‌های بزرگ مانند خطوط هوایی و کشتیرانی ارائه می‌شود.

بنابر گزارش شرکت تحقیقات و مشاوره‌ی فضایی Quilty Space، استارلینک در مسیر ایجاد درآمد ۶٫۶ میلیارد دلاری در سال جاری میلادی است که نسبت‌به درآمد حدود ۱٫۴ میلیارد دلاری دو سال گذشته پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، سال‌ها پیش گفته بود درآمد حاصل از سرویس اینترنت پهن‌باند به تامین مالی و توسعه‌ی موشک غول‌پیکر استارشیپ، کمک خواهد کرد.

استارلینک به غول بی‌چون‌وچرای اینترنت ماهواره‌ای تبدیل شده و از آغاز ارائه‌ی خدمات، سهم قابل توجهی از بازار را نسبت‌به شرکت‌های قدیمی و قدرتمندی مانند Viasat و SES که ماهواره‌های بزرگشان را در مدار ژئوسنکرون مستقر کرده‌اند، به خود اختصاص داده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر