نماد آخرین خبر

اولین تصویر از مدل آزمایشی پردازنده ارو لیک اینتل لو رفت

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ تصویری از مدل آزمایشی پردازنده‌ی ارو لیک اینتل در یکی از انجمن‌های چینی فاش شد.
 
اینتل به‌زودی خانواده‌ی پردازنده‌های سری Core Ultra 200 خود تحت نام Arrow Lake را معرفی می‌کند تا با بهترین پردازنده‌ها رقابت کند. تصاویر نمونه‌ی آزمایشی یکی از CPU-های ارو لیک در انجمن چینی Baidu Tieba فاش شده است.

جدیدترین پردازنده اینتل با نام Q33K برچسب‌گذاری شده است که نام نهایی محصول نیست، بلکه یک نام رمز داخلی مشابه پردازنده‌های AMD به‌حساب می‌آید که با کد OPN یا سایر اعداد به آن‌ها اشاره می‌شود.

حرف Q می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آزمایشی‌بودن پردازنده یا نمونه‌ی مهندسی باشد؛ نوعی پردازنده که شباهت زیادی به محصول نهایی دارد، اما هنوز برای عرضه آماده نیست.

احتمالاً تصویر مربوط به پردازنده‌ی Core Ultra 7 265K باشد؛ پردازنده‌ای که احتمالاً هشت هسته‌ی قدرتمند (P-Core) و ۱۲ هسته‌ی کم‌مصرف (E-Core) خواهد داشت و جانشین مستقیم Core i7-14700K می‌شود.

طبق بنچمارک‌های فاش‌شده، Core Ultra 7 265K در گیک‌بنچ ۵ حدود هفت درصد در بخش تک‌هسته‌ای عملکرد بهتری نسبت‌ به Core i7-14700K دارد؛ اما در بخش چندهسته‌ای با اختلاف ۱۶ درصدی از نسل قبلی خود جا می‌ماند.

فردی که تصویر را در Baidu منتشر کرده، هویت خود را فاش نکرد و از پاسخ دادن به سؤالات در مورد منبع دست‌یابی به این پردازنده خودداری کرده است. او می‌گوید توافق‌نامه‌ای با شرکت اینتل یا شرکت‌های دیگری ندارد، بنابراین می‌تواند آزادانه تصاویر را منتشر کند.

ظاهراً نمونه‌ی آزمایشی پردازنده‌ی نسل جدید اینتل در یک بازار آنلاین چینی به نام Xianyu مشاهده شده است. این پردازنده‌ها با قیمت بالایی به فروش می‌رسند و احتمالاً از نمونه‌های اولیه‌ هستند که نشان می‌دهد پردازنده‌های جدید اینتل پیش از رونمایی در بازارهای غیررسمی خرید و فروش می‌شوند.

سری ارو لیک اینتل احتمالاً ۲۴ اکتبر (۳ آبان) رسماً معرفی خواهند شد تا با پردازنده‌های سری Ryzen 9000 ای‌ام‌دی به‌رقابت بپردازند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره