نماد آخرین خبر

بازسازی هورایزن زیرو داون معرفی شد؛ تریلر آن را ببینید

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

دیجی کالا/ استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی هورایزن زیرو داون (Horizon Zero Dawn) را برای پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی معرفی کرده است. این نسخه در تاریخ ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) با قیمت ۴۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود. دارندگان فعلی بازی هورایزن زیرو داون می‌توانند با پرداخت ۹.۹۹ دلار بازی‌ خود را به نسخه‌ی بازسازی شده ارتقا دهند.

وقتی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ برای پلی‌استیشن ۴ و در ادامه در سال ۲۰۲۰ برای رایانه‌های شخصی منتشر شد، هورایزن زیرو داون یک سری علمی تخیلی کاملا جدید با محوریت الوی (Aloy)، یک شکارچی از قبیله نورا، را آغاز کرد. در این بازی طرفداران ویرانه‌های آخرالزمانی ایالات متحده را در حالی که حقیقت را در پس پایان دنیای قدیم کشف می‌کردند، کاوش کردند و در این روند دنیای جدید را نجات دادند. این بازی در سال ۲۰۲۲ دنباله‌ای در قالب هورایزن فوربیدن وست (Horizon Forbidden West) و حتی یک بازی واقعیت مجازی نیز دریافت کرد که عملکرد خوبی داشتند. این وسط انتظار می‌رود که سومین و احتمالا آخرین نسخه از مجموعه در چند سال آینده معرفی شود. با این حال، به نظر می‌رسد که بازیکنان این شانس را خواهند داشت که قبل از آن شروع سری را به روشی کاملا جدید تجربه کنند. در زیر توضیحاتی کلی در مورد باین ازسازی از زبان مدیر استودیوی گوریلا گیمز و کارگردان انیمیشن بازی، جان بارت ون بیک (Jan-Bart van Beek) آورده شده است.

«بیش از هفت سال پیش، ما بازی هورایزن زیرو داون را منتشر کردیم. در این بازی بازیکنان باید با الوی به عنوان قهرمان اصلی داستان ملاقات کنند و به یک سفر اکتشافی در دنیایی مرموز و مربوط به آینده‌ای دور که توسط ماشین‌های مرگبار ویران شده است، ‌بروند. این بازی شروعی برای یک جامعه‌ی پر رونق از کازپلیرها، عکاسان مجازی، فن آرتیست‌ها و تولیدکنندگان محتوا بود که با خلاقیت‌های باورنکردنی خود تا به امروز الهام بخش ما هستند. این بازی برای بسیاری از طرفداران و همچنین برای همه‌ی افراد در استودیوی گوریلا گیمز ارزشمند است و همچنین رشد این کاربران نیز هنوز متوقف نشده است چرا که هر سال، میلیون‌ها نفر دیگر برای اولین بار این اثر را تجربه می‌کنند. اما هفت سال زمان زیادی در دنیای گرافیک است زیرا در این زمان تکنولوژی به طرز زیادی بهبود می‌یابد.

با گذشت زمان، ما واقعا آرزو داشتیم که بازیکنان جدیدی که در داستان به الوی می‌پیوندند، بتوانند این کار را با نسخه‌ای انجام دهند که شایسته‌ی پلی‌استیشن ۵ یا رایانه‌های شخصی آن‌ها باشد و بنابراین، ما خوشحالیم که اعلام کنیم بازی توسط دوستان با استعداد ما در استودیوی Nixxes بازسازی شده است. نسخه‌ی بازسازی شده در ۱۰ آبان عرضه می‌شود و داستان گیرا و این دنیای پساآخرالزمانی همراه با مجموعه‌ای از پیشرفت‌های فناوری، پیشرفت‌های بصری و ویژگی‌های ارتقا یافته بازمی‌گردد. این نسخه همچنین شامل محتوای The Frozen Wilds است، یک بسته‌ی الحاقی گسترده که شامل مناطق جدید، مهارت‌ها، سلاح‌ها و ماشین‌های اضافی است. جالب است بدانید که این نسخه دارای بیش از ۱۰ ساعت مکالمه که به صورت مجدد با موشن کپچر ضبط شده و بهبود‌های گرافیکی بی‌شماری است که بازی را به همان جزئیات بصری دنباله‌ی آن می‌رساند. همچنین دنیای سرسبز بازی شامل کوه‌های یخ‌زده، جنگل‌های انبوه و بیابان‌های خشک با جلوه‌های بصری جدید و گرافیک ۴K به نمایش گذاشته‌ می‌شود و سفر بین مناطق مختلف اکنون بسیار سریع است.

بسیاری از شخصیت‌های جذاب داستان نیز ارتقاهایی بصری یافته‌اند و با پیشرفت‌های نسل فعلی در مدل‌های شخصیت‌ها و رندر همسو هستند. ما‌ امیدواریم که این انیمیشن‌ها، نورپردازی، تکسچرها و موارد دیگر، طرفداران جدید و قدیمی را برای غرق شدن در اکشن بازی هیجان‌زده کند. جلوه‌های صوتی نیز در این بازی به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. ما میکس و مستر صداها را به طور کامل اصلاح کرده‌ایم و اکنون از فناوری صدای سه‌بعدی پلی‌استیشن ۵ (Tempest 3D Audio Tech) برای برای ایجاد صدایی گیراتر پشتیبانی می‌کنیم. به طور کلی طراحی صداها نیز با صد‌ها پیشرفت دیگر در بازی و صحنه‌های سینمایی پیشرفت‌های عمده‌ای داشته است.

همچنین این بازی از قدرت و ویژگی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ نهایت بهره را می‌برد. بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیقی کنترلر دوال‌سنس غوطه‌وری باورنکردنی‌ای را در طول نبرد‌های پرتنش، اکتشاف مخفیانه، یا بالا رفتن از ماشین‌های Tallneck غول پیکر تضمین می‌کند. علاوه بر این، ما یک ویژگی اختیاری جدید را نیز معرفی کرده‌ایم که از صدا و بازخورد لمسی برای آگاه کردن بازیکنان از عناصر قابل تعامل، مانند آیتم‌هایی که قبلا فقط به صورت بصری نشان داده می‌شدند، استفاده می‌کند.

ما همچنین بسیار خوشحالیم که به اشتراک بگذاریم که این بازی با پشتیبانی کامل و نسخه‌ای مختص پلی‌استیشن ۵ پرو عرضه می‌شود. این شامل طیف وسیعی از ویژگی‌های گرافیکی است که برای استفاده از قدرت پلی‌استیشن ۵ پرو بهبود یافته‌اند و در عین حال جزئیات فوق‌العاده‌ای را در نرخ فریم‌های بالا ارائه می‌کنند. این وسط نسخه‌ی مخصوص رایانه‌های شخصی نیز از تروفی‌ها پشتیبانی می‌کند و مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص خود مانند پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های اولترا واید و جدیدترین فناوری‌های بهبود پرفورمنس مانند NVIDIA DLSS 3 و AMD FSR 3.1 با قابلیت Frame Generation را دارد. بسیاری از ویژگی‌های مربوط به دسترس‌پذیری بازی که برای اولین بار در فوربیدن وست معرفی شدند نیزدر این نسخه گنجانده شده‌اند».

در پایان برای اطلاع کسانی که قبلا نسخه‌ی اصلی را بازی کرده‌اند، این یک فرصت عالی برای غرق شدن در حالت نیو گیم پلاس یا بازگشت به حالت Photo Mode با تمام کاستوم‌ها و شخصی‌سازی‌های قبلی شما است. به عبارتی قابلیت انتقال پیشرفت‌ها و فایل‌های ذخیره به نسخه جدید وجود دارد. پیش‌سفارش این نسخه از تاریخ ۳ اکتبر (۱۲ مهر) برای هر دو پلتفرم آغاز خواهد شد.
1x

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره