نماد آخرین خبر

آینده ویژن پرو به کدام سمت می‌رود؟ اپل ظاهراً چند برنامه مختلف دارد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
آینده ویژن پرو به کدام سمت می‌رود؟ اپل ظاهراً چند برنامه مختلف دارد

دیجیاتو/ به گفته مارک گرمن، اپل چند برنامه برای آینده هدست‌های ویژن خود دارد؛ یکی از آن‌ها ساخت عینکی شبیه به Orion متا است.

اپل اولین محصول «رایانش فضایی» خود را در WWDC پارسال با نام ویژن پرو معرفی کرد. بیش از 6 ماه از عرضه این هدست می‌گذرد. از سویی رقیب این شرکت، متا، به‌تازگی از عینک واقعیت افزوده Orion رونمایی کرده است؛ اکنون این سؤال مطرح است که اپل چه برنامه‌ای برای آینده دستگاه‌های رایانش فضایی خود دارد؟ «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در مطلب جدید خود به این موضوع پرداخته است.

به گفته مارک گرمن، به نظر می‌رسد اپل می‌داند باید در رویکرد خود به هدست‌ها تجدیدنظر کند، اگرچه تصمیمی درباره چگونگی انجام این کار نگرفته است. طبق گزارش گرمن، این شرکت چند گزینه مختلف برای آینده دستگاه‌‌های ویژن را بررسی می‌کند.

آینده هدست‌های ویژن اپل
اولین مسیری که ممکن است اپل پیش بگیرد، ادامه رویه فعلی خود و ساختن هدست‌های بیشتر است. ابتدا، کوپرتینویی‌ها احتمالاً هدست ویژن ارزان‌تری، شاید به نام ویژن ایر، با نمایشگرهای با کیفیت پایین‌تر بسازند. انتظار می‌رود این هدست سال 2025 رونمایی شود. اپل همچنین احتمالاً نسل دوم ویژن پرو را خواهد ساخت که پیشتر شایعه شده بود تراشه M5 و Apple Intelligence دارد. این هدست احتمالاً نمایشگرهای بهتر و شاید وزن سبک‌تری داشته باشد.

به گفته مارک گرمن، مسیر دیگری که اپل شاید به‌سمت آن برود، این خواهد بود که پردازنده داخلی و باتری خارجی را از ویژن پرو حذف کند و نسخه‌ای از هدست را بسازد که به آیفون متکی باشد. این باعث کاهش وزن هدست می‌شود؛ بااین‌حال تصمیمی عجیب به نظر می‌رسد.

مطمئناً این امر باعث کاهش «قطعات چندصد دلاری» می‌شود. بااین‌حال چنین هدستی بیشتر شبیه وسیله‌ای جانبی گوشی خواهد بود. همچنین مشخص نیست این کار چقدر مؤثر باشد؛ زیرا باتری آیفون برای ویژن پرو بسیار کوچک است. حتی یک آیفون 16 پرو مکس نیز تنها حدود 18 وات‌ساعت باتری دارد، یعنی نیمی از باتری 35.9 وات‌ساعت ویژن پرو. نکته این‌جاست که باتری بزرگ‌تر ویژن پرو نیز فقط 2 ساعت دوام می‌آورد.

اپل ظاهراً 2 برنامه متفاوت را نیز در نظر گرفته که دیگر شامل نمایشگر نمی‌شوند. یکی از گزینه‌ها محصولی مشابه عینک هوشمند ری‌بن متا است. دیگری نیز ایرپادهای هوشمند است. ایرپاد هوشمند هوش مصنوعی خواهد داشت و احتمالاً دوربین‌های خارجی نیز دارد.

بااین‌حال به گفته گرمن، شاید رؤیای اپل هیچ‌کدام از این محصولات نباشد. اپل در دنیای ایده‌آل خود، عینک‌های واقعیت افزوده، مشابه آنچه متا به‌تازگی رونمایی کرد، خواهد داشت. اپل قبلاً توسعه این پروژه را به‌ نفع ویژن پرو متوقف کرده بود اما اکنون ممکن است چنین پروژه‌ای به کانون توجه کوپرتینویی‌ها بازگردد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم