به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدمهدي عطوفي -معاون بازاريابي همراه اول- در حاشيه نمايشگاه تلهکام گفت: خدمات ارزش افزوده همراه اول توسط 4 شرکت مبين وان، همکاران راه پويان همتا، تله پرومو و پرديس اول ارائه ميشود که اين خدمات هماکنون 12 ميليون مشترک را تحت پوشش قرار داده است.
عطوفي يکي از مهمترين سرويسهاي امسال نمايشگاه تلهکام را فروشگاه زنجيرهاي همراه اول دانست که نمونه آن در غرفه همراه اول ارائه شده است و افزود: طي چند روز آينده اين فروشگاه، بصورت رسمي افتتاح ميشود و از جمله محصولات اين فروشگاه عرضه بستههاي گوشي و سيمکارت است.
او با بيان اينکه از مهمترين اولويتهاي همراه اول، ساماندهي به شبکه خدمات پس از فروش است گفت: هم اکنون حدود 10 هزار دفتر خدماتي وجود دارد که خدمات ما را ارائه مي دهند. ما طي نامهاي به اين دفاتر اعلام کردهايم يا خدمات همراه اول را ارائه دهند يا ساير اپراتورها را، زيرا اگر اين تفکيک صورت نگيرد رقابت بي معنا خواهد بود.
عطوفي با اشاره به ابلاغيه جديد رگولاتوري درخصوص محدود کردن ثبت سيم کارت به نام افراد گفت: رگولاتوري از اپراتورها خواسته است هر فرد تعداد محدودي سيم کارت به نام خود ثبت کند.
وي در ادامه با بيان اينکه فضاي کسب و کار همراه اول گسترش يافته است اظهار کرد: در بخش خدمات ارزش افزوده فضاي کسب و کار گسترش يافته و غير از شرکتهاي همکار، حتي اشخاص نيز ميتوانند با ايدههاي جديد خود در اين فضا فعاليت کنند.
معاون بازاريابي همراه اول از ارسال نامهاي توسط شرکتهاي شاغل در حوزه خدمات ارزش افزوده به رگولاتوري خبر داد و گفت: اين شرکتها در نامه خود درخواست کردهاند بخاطر تنگناهاي مالي تا 2 سال حقالسهم رگولاتوري که نسبتاً نيز زياد است را پرداخت نکنند.
عطوفي با اعلام اين خبر که جيرينگ همراه اول بعد از ماهها دوندگي، مجوز بانک مرکزي را گرفت، اظهار کرد: براي ارائه سرويسهاي متنوع جيرينگ، زير ساختها آماده بود ولي ماهها منتظر مجوز بوديم. متأسفانه اولويتهاي ما به عنوان اپراتور با نهادهاي نظارتي يکي نيست و آنها با سرعتي که مورد نظر ماست پاسخ نميدهند. انتظار ما اين است که سريع بررسي کنند و پاسخ صريحي براي ارائه آن بدهند.
وي افزود: خدمات جيرينگ بايد مانند کيف پول همراه باشد. بانک مرکزي فاز يک ما را که انتقال وجه از کارتهاي عضو شتاب به حساب جيرينگ است پذيرفته، ولي فعلاً مجوزي براي فاز دو که انتقال وجه از جيرينگ به کارت عضو شتاب است، صادر نشده است؛ البته قرار نيست سرويس جيرينگ جاي سيستم بانکي را بگيرد.
عطوفي در خصوص پيگيري مزاحمت تلفني نيز گفت: جهت پيگيري مزاحمتهاي تلفني، کاراترين سيستم را داريم ولي نکته اصلي اين است براي قطع خط فرد مزاحم بايد ادله کافي وجود داشته باشد.
وي اظهار اميدواري کرد با راه اندازي سرويسهاي غيرحضوري با کدهاي محرمانه، اين خدمت نيز از طريق غيرحضوري قابل پيگيري باشد.
عطوفي يکي ديگر از سرويسهاي ارائه شده در نمايشگاه امسال را «کد محرمانه» اعلام کرد که از طريق اين سرويس، به گوشي فرد پس از احراز هويت، رمز محرمانهاي ارسال ميشود که غير از خود فرد هيچکس حتي اپراتور دفاتر خدمات ارتباطي نيز نميتواند اطلاعات آن فرد را ببيند.
او با اعلام اينکه همراه اول بيش از 55 ميليون سيم کارت ثبت شده و حدود 40 ميليون سيم کارت فعال در لحظه دارد، بيان کرد: چون محدوديت شماره داريم پس بايد از شمارههاي موجود بيشترين استفاده را بکنيم. ما مجبور هستيم شمارههايي را که استفاده نميشود به متقاضيان جديد بدهيم. ما در 6 ماه اول امسال به اندازه يکسال گذشته يعني حدود 8 ميليون مشترک جديد جذب کردهايم که رشد بسيار خوبي را نشان مي دهد.