نماد آخرین خبر

اخبار روزنامه‌ها و سایت‌های خبری ایران را لحظه به لحظه از طریق تلفن بشنوید!

منبع
بروزرسانی
اخبار روزنامه‌ها و سایت‌های خبری ایران را لحظه به لحظه از طریق تلفن بشنوید!
به گزارش سرويس فناوري ايسنا، هادي ويسي، مديرعامل شرکت سازنده اين محصول اظهار داشت: با بهره‌برداري از اين سيستم که با فناوري‌هاي پيشرفته تشخيص گفتار و متن‌خوان خودکار طراحي شده، عموم مردم مي‌توانند از طريق تماس با شماره تلفني که به زودي اعلام خواهد شد، اسم روزنامه يا خبرگزاري مورد نظر خود و موضوع خبري مورد علاقه خود را به سيستم اعلام کرده و سرتيتر عناوين خبري و متن کامل آخرين اخبار درج شده در سايت خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها را بشنوند. وي خاطرنشان کرد: سامانه خبرخوان نيوشا از تلفيق قابليت‌هاي مبتني بر هوش مصنوعي شامل فناوري‌هاي تشخيص خودکار گفتار و تبديل متن به گفتار (متن‌خوان) حاصل شده که آن را قادر مي‌کند عنوان روزنامه يا خبرگزاري و زمينه موضوعي مورد نظر کاربر را که به صورت گفتاري به سامانه داده مي‌شود، تشخيص داده و اخبار مورد نظر کاربر را از بين اخبار هر روزنامه و خبرگزاري که از طريق سيستم آر.اس.اس سايت‌ها در اختيار سيستم قرار گرفته جدا کرده و از طريق سيسم تبديل هوشمند متن به گفتار، آنها را براي کاربر قرائت کند. ويسي تصريح کرد: قابليت‌هاي سيستم طراحي شده کاملا منحصر به فرد است و هيچ يک از سيستم‌هاي تلفني گوياي کلاسيک، امکان ارائه اين سرويس را ندارند چون با توجه به تعداد زياد روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها، سيستم‌هاي تلفني رايج که قادر به تشخيص گفتار کاربر نيستند، ناچارند که هر يک از اين ده‌ها خبرگزاري و روزنامه و سايت خبري را با يک شماره خاص مشخص کنند که قطعا اعلام شماره مربوط به هر روزنامه و سايت خبري پس از هر بار تماس تلفني کاربر، فرآيندي فوق العاده زمان بر و کاملا غير منطقي خواهد بود. از طرف ديگر با توجه به حجم عظيم اخبار و انتشار لحظه به لحظه آنها در سايت خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي الکترونيکي، ضبط اخبار رسانه‌ها با صداي انسان جهت پخش از طريق سيستم‌هاي تلفني رايج، عملا امکان‌پذير نيست. وي خاطرنشان کرد: سامانه خبرخوان، نمونه‌ تخصصي نرم افزار نيوشا - از نرم افزارهاي تلفني مبتني بر تشخيص گفتار فارسي و متن‌خوان فارسي شرکت - است که براي تشخيص گفتار از پشت تلفن توسعه داده شده است. نرم افزار تشخيص گفتار تلفني علاوه بر ارائه اخبار، کاربردهاي متنوع ديگري در تسهيل ارتباط با دريافت کنندگان خدمات در بخش‌هاي مختلف دارد. ويسي، منشي خودکار تلفني مبتني بر گفتار، سيستم تلفني انتقادات و پيشنهادات، تشخيص اعداد و فرامين صوتي از پشت تلفن، سيستم تلفني مبتني بر گفتار براي بانک‌ها، سيستم اطلاع رساني تلفني مبتني بر گفتار براي سازمان‌ها و تلفن‌هاي گوياي سلامت (اطلاع‌رساني پزشکي) و قرآني (پخش آيات قرآني از پشت تلفن) را از ديگر نسخه‌هاي توسعه داده شده سيستم تشخيص گفتار تلفني نيوشا عنوان کرد. به گفته وي با استفاده از قابليت تشخيص خودکار گفتار در اين نرم افزار، کاربر مي‌تواند درخواست خود را به سامانه به صورت گفتاري بيان کند و سامانه از روي صحبت وي، فعاليت موردنظر را تشخيص دهد. به عبارتي، در اين حالت نيازي به منوبندي و پخش راهنمايي‌هاي طولاني در هر منو وجود ندارد و کاربر مي‌تواند مشابه با حالتي که با يک اپراتور انساني صحبت مي‌کند، با سامانه ارتباط برقرار کند. ويسي تصريح کرد: پس از راه اندازي سامانه خبرخوان تلفني نيوشا که به در آينده نزديک در اختيار عموم قرار خواهد گرفت، سامانه تلفن گوياي قرآن، اعلام تلفني وضعيت ترافيک تهران و اطلاع رساني تلفني وضعيت سهام بورس را در دست طراحي داريم که از قابليت‌هاي کاملا منحصر به فردي برخوردارند.