فارس/ آمار نشان ميدهد براي اولين بار ميزان فروش ساعت توسط شرکت هاي مشهور ساعت سازي سوييسي در سه ماهه چهارم سال 2015 از ميزان فروش ساعتهاي هوشمند کمتر شده است.
به گزارش مارکت واچ، موسسه تحقيقاتي Strategy Analytics که اين آمار را منتشر کرده علت را آن مي داند که مردم خريد ساعت هاي باريک تر هوشمند را با امکانات بيشتر فناوري ترجيح مي دهند.
رقابت براي عرضه ساعت هاي هوشمند زماني جدي شد که شرکت اپل ساعت خود را در سال 2015 روانه بازار کرد. از آن زمان به بعد ديگر شرکت ها هم شانس خود را در اين عرصه آزمودند.در حال حاضر اپل و سامسونگ رتبه هاي اول و دوم را در اين بازار در اختيار دارند، اما شرکت هاي ساعت سازي سوئيسي هنوز با اين واقعيت هماهنگ نشده و تصميمي براي ساخت ساعت هاي هوشمند نگرفته اند.
برآوردهاي Strategy Analytics نشان مي دهد که در سه ماهه چهارم سال 2015 حدود 8.1 ميليون ساعت هوشمند در سراسر جهان روانه بازار شده، اما شرکت هاي سوئيسي در مجموع 7.9 ميليون ساعت عرضه کرده اند و از رقباي نوظهور خود عقب افتاده اند. اپل و سامسونگ هم در فصل خريد تعطيلات کريسمس 80 درصد از بازار مذکور را در کنترل خود داشته اند.
شرکت هاي جديدي هم که تصميم به ساخت ساعت هاي هوشمند مي گيرند، تنها بر روي ساخت ساعت هاي هوشمند و نه ساعت هاي معمولي و سنتي سرمايه گذاري مي کنند. از جمله اين شرکت ها مي توان به Fossil Group اشاره کرد که در نوامبر سال 2015 شرکت Misfit سازنده مچ بندهاي هوشمند را خريداري کرد و قصد دارد در سال 2016 بيش از 100 محصول متنوع عرضه کند.
با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar