نماد آخرین خبر

رشد ۱۴۵ درصدی درآمد تبلیغات همراه در نیمه اول امسال

منبع
ايتنا
بروزرسانی
رشد ۱۴۵ درصدی درآمد تبلیغات همراه در نیمه اول امسال
ايتنا/ برآوردهاي جديد نشان مي‌‏دهد انتشار آگهي‏‌هاي تبليغاتي بر روي ابزارهاي همراه در نيمه اول سال ۲۰۱۳ به بيش از دو برابر افزايش يافته و به ۳ ميليارد دلار رسيده است. به گزارش‏ ايتنا و به نقل از وب‌سايت pcworld، مطالعات دفتر آگهي‏‌هاي تعاملي (Interactive Advertising Bureau) نشان مي‌‏دهد درآمدهاي حاصل از انتشار تبليغات بر روي ابزارهاي همراه در نيمه اول امسال ۱۴۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزايش داشته است. درآمد تبليغات همراه در نيمه اول سال ۲۰۱۲ چيزي در حدود ۲. ۱ ميليارد دلار برآورد شده بود. افزايش اين درآمد‌ها حاکي از اين است که بازارياب‏‌ها به اهميت ابزارهاي همراهي مثل گوشي و تبلت پي برده‌‏اند. اين شرکت در مطالعه خود همچنين دريافته است که درآمدهاي حاصل از انتشار تبليغات بر روي اينترنت و تبليغاتي که در صفحات جستجو نمايش داده مي‌‏شوند، در نيمه اول امسال با ۱۸ درصد رشد به ۱. ۲۰ ميليارد دلار رسيده است. اين رقم در نيمه اول پارسال ۱۷ ميليارد دلار برآورد شده بود. سهم تبليغات نمايش‏ داده‌‏شده در صفحات جستجوي اينترنتي نيز به تنهايي ۷. ۸ ميليارد دلار برآورد شده است. عليرغم اينکه تبليغات همراه امسال رشدي خيره‏‌کننده داشته است، اما در مجموع فقط ۱۵ درصد از کل درآمدهاي حاصل از تبليغات اينترنتي را از آن خود کرده است. بر اساس اين گزارش، دفتر تبليغات تعاملي که به اختصار آي اِي بي‌(IAB) خوانده مي‌‏شود، تبليغات پيامکي، تبليغات مرتبط با جستجوهاي اينترنتي که بر روي صفحات وب ابزارهاي همراه ظاهر مي‌‏شوند، تبليغات صوتي بر روي گوشي‏‌ها و تبلت‏‌ها و تبليغاتي که بر روي نرم‏‌افزار‌ها و اپ‏‌ها ظاهر مي‌‏شوند را جزء تبليغات همراه به حساب آورده است. برآورد‌ها نشان مي‌‏دهد شرکت گوگل در نيمه اول سال ۲۰۱۳ به تنهايي توانسته حدود نيمي از کل درآمدهاي حاصل از تبليغات همراه را از آن خود کند.