رشد ۱۴۵ درصدی درآمد تبلیغات همراه در نیمه اول امسال
ايتنا
بروزرسانی
ايتنا/ برآوردهاي جديد نشان ميدهد انتشار آگهيهاي تبليغاتي بر روي ابزارهاي همراه در نيمه اول سال ۲۰۱۳ به بيش از دو برابر افزايش يافته و به ۳ ميليارد دلار رسيده است.
به گزارش ايتنا و به نقل از وبسايت pcworld، مطالعات دفتر آگهيهاي تعاملي (Interactive Advertising Bureau) نشان ميدهد درآمدهاي حاصل از انتشار تبليغات بر روي ابزارهاي همراه در نيمه اول امسال ۱۴۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزايش داشته است.
درآمد تبليغات همراه در نيمه اول سال ۲۰۱۲ چيزي در حدود ۲. ۱ ميليارد دلار برآورد شده بود. افزايش اين درآمدها حاکي از اين است که بازاريابها به اهميت ابزارهاي همراهي مثل گوشي و تبلت پي بردهاند.
اين شرکت در مطالعه خود همچنين دريافته است که درآمدهاي حاصل از انتشار تبليغات بر روي اينترنت و تبليغاتي که در صفحات جستجو نمايش داده ميشوند، در نيمه اول امسال با ۱۸ درصد رشد به ۱. ۲۰ ميليارد دلار رسيده است.
اين رقم در نيمه اول پارسال ۱۷ ميليارد دلار برآورد شده بود. سهم تبليغات نمايش دادهشده در صفحات جستجوي اينترنتي نيز به تنهايي ۷. ۸ ميليارد دلار برآورد شده است.
عليرغم اينکه تبليغات همراه امسال رشدي خيرهکننده داشته است، اما در مجموع فقط ۱۵ درصد از کل درآمدهاي حاصل از تبليغات اينترنتي را از آن خود کرده است.
بر اساس اين گزارش، دفتر تبليغات تعاملي که به اختصار آي اِي بي(IAB) خوانده ميشود، تبليغات پيامکي، تبليغات مرتبط با جستجوهاي اينترنتي که بر روي صفحات وب ابزارهاي همراه ظاهر ميشوند، تبليغات صوتي بر روي گوشيها و تبلتها و تبليغاتي که بر روي نرمافزارها و اپها ظاهر ميشوند را جزء تبليغات همراه به حساب آورده است.
برآوردها نشان ميدهد شرکت گوگل در نيمه اول سال ۲۰۱۳ به تنهايي توانسته حدود نيمي از کل درآمدهاي حاصل از تبليغات همراه را از آن خود کند.