نماد آخرین خبر

گیم نیوز/ در Halo 6 تمرکز اصلی داستان روی شخصیت مستر چیف خواهد بود

منبع
زومجي
بروزرسانی
گیم نیوز/ در Halo 6 تمرکز اصلی داستان روی شخصیت مستر چیف خواهد بود
زومجي/ به نظر مي‌رسد استوديو 343 اينداستريز به خوبي از اشتباهات خود در بازي Halo 5: Guardians درس گرفته‌ است. رئيس استوديو 343 اينداستريز و مدير سري بازي‌هاي Halo اعتراف کرده‌اند که از انتخابشان در نحوه روايت داستاني بازي «Halo 5: Guardians» پشيمان هستند. به گفته آن‌ها، درواقع اين اشتباه بود که داستان بازي به جاي تمرکز محوري و اصلي روي شخصيت «مستر چيف»، از زاويه ديد چندين شخصيت دنبال مي‌شد. اما به هر شکل آن‌ها اين وعده را داده‌اند که پس از شنيدن نظرات طرفداران، اين اشتباه در بازي اصلي بعدي Halo تکرار نخواهد شد. در جديدترين اخبار دنياي بازي، با توجه به ۱۰مين سالگرد تأسيس استوديو 343، «کيکي ولف‌کيل» تهيه کننده استوديو و همچنين «فرانک اوکانر»، مدير سري Halo مصاحبه بلندي را با مجله GamesTM انجام داده و پيرامون کارهايي که از سال ۲۰۰۷ به بعد، و پس از در اختيار گرفتن وظيفه توسعه اين سري از استوديو «بانجي» انجام داده‌اند به بحث پرداختند. در بخشي از اين مصاحبه، اين دو به آخرين بازي توليد شده از اين سري اشاره کرده و از درس‌هايي که ياد گرفتند و قرار است در بازي بعدي مورد توجه قرار دهند به صحبت پرداختند. بازي «Halo 5: Guardians» گرچه به خاطر گيم‌پلي و حالت‌هاي بخش چندنفره خود عمدتا با تحسين منتقدان مواجه بود اما در بيشتر نقدها، بخش تک‌نفره بازي کم فروغ توصيف شد؛ عمده دليل اين موضوع نيز آن بود که داستان بازي بيش از اينکه به ارائه يک تجربه لذت‌بخش از خود بازي معطوف باشد، بيشتر روي زمينه‌هاي داستاني که قرار است در بازي بعد شاهد باشيم متمرکز بود. حالا به گفته اين دو مدير ارشد توسعه سري Halo، دليل اشتباه محاسباتي آن‌ها در نحوه روايت داستاني، اين بوده که به درستي محبوبيت و نوع نگاه طرفداران نسبت به شخصيت «مستر چيف» را درک نکرده بودند. زماني که نويسندگان مشغول نوشتن داستان بازي بودند، آن‌ها به جاي توجه به ضرورت و اهميت اين شخصيت در سري، «شخصيت اصلي» را صرفا به عنوان «يک وسيله» که قرار است ماجراجويي شما از طريق او انجام شود مي‌ديدند. واقعا مستر چيف، مدخل ورودي شما به دنياي اين سري است. و گرچه طراحي شخصيت مستر چيف در طول اين‌سال‌ها، به دلايل گيم‌پلي با شکاف‌هايي نيز همراه بوده اما آن‌ها متوجه شدند که طرفداران اين فضاي خالي را با احساسات‌شان پر مي‌کردند؛ نوعي پيوستگي عاطفي به اين شخصيت که طرفداران در طول چندين سال به او پيدا کرده بودند. پس از عرضه Halo 5 و شنيدن اعتراض‌هاي شديد طرفداران، توسعه‌دهندگان تصميم به توقف بزرگ کردن دنياي بازي با شخصيت‌هاي قابل بازي بيشتر گرفته‌اند و به جاي آن، درحالي که تمرکز اصلي داستاني روي شخصيت مستر چيف خواهد بود، آن‌ها در زمينه گيم‌پلي نيز به ارائه يک دنياي واقع‌گرايانه‌تر و متقاعد کننده‌تر خواهند پرداخت. گسترش داستان مستر چيف و ميزان تمرکز روي اين شخصيت، شايد راحت‌ترين درسي بود که از Halo 5 آموختيم. اين واقعا ساده‌ترين چيزي است که مي‌شد آن را دريافت و به کار گرفت. گرچه به احتمال زياد عرضه بازي بعدي از سري اصلي اين مجموعه، زمان‌ بيشتري نياز داشته باشد اما اين امکان نيز وجود دارد که مايکروسافت در جريان کنفرانس خود در E3 2017، تيزري از اين بازي نيز به نمايش بگذارد. مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»