فارس/ عليرغم انتشار گسترده اخبار جعلي و دروغين از طريق توئيتر، کمتر از 10 درصد کاربران اين شبکه اجتماعي در مورد صحت و اصالت اخبار ارسالي حساسيت دارند و اين مساله را کنترل مي کنند.
به گزارش ديجيتال ترندز، تحقيقاتي که توسط دانشگاه بوفالو انجام شده، نشان مي دهد که کمتر از 10 درصد از کاربران توئيتر در مورد اصالت اخبار موجود در اين شبکه اجتماعي ترديد کرده اند و به اين موضوع اهميت داده اند.
براي بررسي اين موضوع واکنش کاربران توئيتر در قابل چهار شايعه متفاوت با تحقيق در مورد 20 هزار توئيت ارسالي بررسي شده و مشخص گرديده که در مجموع بين يک تا نه درصد کاربران توئيتر در مورد دقت و صحت شايعات يادشده واکنشي نشان داده و اين مساله را جدي گرفته اند.
در مقابل بين 86 تا 91 درصد از کاربران توئيتر بدون آنکه در مورد صحت و اصالت شايعات ارسالي تحقيق کنند آنها را بازارسال کرده يا مجددا به اشتراک گذاشته اند.
متخصصان هشدار مي دهند که بي توجهي به اين موضوع مي تواند روند مقابله با انتشار اخبار جعلي و دروغين را با مشکل مواجه کرده و بازار شايعه پراکنان را در فضاي مجازي داغ نگهدارد.
براي ديدن مطالب جذاب و داغ اين لينک را لمس کنيد ↓↓↓ :
«هدايت به کانال آي تي»
بازار