ديجياتو/ به نظر ميرسد که آمازون در حال کار روي يک سرويس استريم بازي است که البته تا سال آينده نبايد منتظر آن باشيم.
طي سالهاي اخير، ويديو گيم با پيش گرفتن از ديگر سرگرميهاي پرطرفدار مانند سينما به عنوان يکي از درآمدزاترين صنعتهاي حوزه سرگرمي شناخته ميشود و بنابراين عجيب نيست که کمپاني بزرگي مانند آمازون که پيش از اين به بازار فيلم و سريال ورود کرده بود، قصد حضور در اين بازار را داشته باشد.
به طور خلاصه، استريم بازي هاي ويديويي همانند تماشاي يک ويديو روي يوتوب است. بازي ها روي سرورهاي ابري گوگل ذخيره شده اند و کاربر از طريق اينترنتي قدرتمند، بازي را از سرورهاي ابري دريافت و اجرا مي کند. در اين حالت نيازي به سخت افزار قدرتمند يا کنسول ها نيست و همه چيز بر بستر اينترنت ارائه مي شود.
بر اساس اطلاعاتي که اخيرا به بيرون درز کرده، آمازون در حال انجام مذاکراتي با کمپانيهاي مطرح بازي سازي براي حضور عناوين شاخص آنها روي اين سرويس استريم بازي معرفي نشده است. البته هنوز جزيياتي در مورد کمپانيهايي که آمازون قصد همکاري با آنها را دارد در دسترس نيست.
در حال حاضر، کمپانيهاي شناخته شده ديگري مانند گوگل و مايکروسافت هم براي پيدا کردن جايگاه قدرتمندي در اين حوزه تلاش ميکنند. چندي پيش مايکروسافت از پروژه Project xCloud که به شما اجازه تجربه عناوين ايکس باکس روي هر پلتفرمي را خواهد داد رونمايي کرد. طي ماههاي گذشته هم گوگل با همکاري يوبيسافت بازي اساسينز کريد: اديسه را براي تعداد محدودي از کاربران استريم کرده بود.
البته و با وجود آينده روشن سرويسهاي استريم بازي فيل اسپنسر به عنوان مدير بخش گيم مايکروسافت اعتقاد دارد که اين سرويسها به هيچ عنوان جاي کنسولهاي بازي را نخواهند گرفت.
ديدگاه شما در رابطه در رابطه با آينده سرويسهاي استريم بازي چيست؟ آن را در بخش نظرات با ما در ميان بگذاريد.
بازار