ديجياتو/ به اعتقاد خيلي از منتقدين، لوت باکسها (Loot Box) شکل جديد قمار هستند که تاثير منفي زيادي روي مخاطبين بازيهاي ويديويي ميگذارند. در اين نوع سيستم درآمدزايي، سازنده يک سري آيتم درون جعبههايي قرار ميدهد و کاربر با خريد اين جعبهها شانسش را براي دريافت بعضي از آيتمها امتحان ميکند.
همهچيز شانسي بوده و اگرچه کاربر به خيال دريافت آيتمهاي ويژه اين جعبهها را ميخرد، ولي در نهايت ممکن است آيتمهاي معمولي را دريافت کند. همين شانسي بودن و جايزههاي وسوسه برانگيز، اين ذهنيت را در کاربر به وجود ميآورد که شايد دفعه بعد شانس با او يار باشد. بنابراين ادامه ميدهد اما باز احتمال دارد که به نتيجه نرسد.
گوگل براي کاهش اين مشکلات سياستهاي جديدي اتخاذ کرده تا کاربران کمتر در دام لوت باکسها قرار بگيرند، بهخصوص کودکان که سيستم لوت باکسها توجه زيادي به اين دسته از بازيکنها دارد. با توجه به تغييرات پلي استور «سازندگان بايد شانس دريافت هر آيتم در لوت باکسها را مشخص کنند.»
در لوت باکسها احتمال دريافت بعضي آيتمها، بهخاطر کمياب بودنشان، کمتر است. با توجه به سياست کنوني گوگل پلي حالا توسعه دهنده بايد مشخص کند که با خريد لوت باکسها، چند درصد احتمال دارد کاربر اين آيتم يا بقيه آيتمها را بگيرد. اپ استور از روزهاي پاياني سال ۲۰۱۷ اين قانون را اجرا کرد و اکنون با تغييرات پلي استور اين فروشگاه را نيز بايد به ليست اضافه کنيم.
اما در کنار اين تغيير موضع نسبت لوت باکسها، گوگل سازندگان را مجبور کرده تا يک درجه بندي سني مشخص براي اپهايشان تعريف کنند. با اين سياست جديد اگر اپليکيشني تيک مربوط به کودکان را زده باشد، سازنده موظف است تا از قوانين پلي استور پيروي کند.
محدوديت نمايش تبليغات، افزودن هشدارهاي ايمني براي اپهاي واقعيت افزوده و توضيح اطلاعاتي که برنامه در ارتباط کودکان جمع ميکند از جمله قوانيني بهشمار ميروند که گوگل براي دسته اپهاي «طراحي شده براي خانوادهها» (Designed for Families) وضع کرده است.
بازار