اپل 19.3 درصد از بازار تبلت و پیسی را در سهماههی پایانی 2013 از آن خود کرده است
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ براساس گزارش منتشر شده توسط مؤسسهي تحقيقاتي Canalys، اپل در سهماههي منتهي به سال 2014 ميلادي، نبض بازار تبلتها و کامپيوترهاي شخصي را در دست گرفته است. اين گزارش حکايت از عرضهي 30.9 ميليون مک و آيپد در اين مدت دارد که 19.5 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. لنوو با رشدي 25.5 درصدي از سهم بازار خود در مقايسهي سال به سال، جايگاه دوم را براي خود تضمين نموده؛ اين کمپاني چيني با کسب 11.8 دردصد از سهم بازار، اچپي را پشت سر گذارده و جايگاه دوم را از آن خود کرده است.
براساس گزارش تحليلي اپل، 84.3 از محصولات عرضه شده توسط اين کمپاني که برابر با 26 ميليون دستگاه بوده و شامل انواع تبلتهاي عرضه شده ، يعني آيپد اير و ميني ميباشد که مجموعاً حاکميت اپل در بازار تبلتها را بيش از پيش تقويت کرده است. اپل با رشدي 6.7 درصدي در مقايسهي سال به سال روبرو بوده است؛ سهم اين کمپاني از بازار تبلتها را از 27.4 درصد در سهماههي چهارم سال 2012 به 37.1 درصد در سهماههي چهارم سال 2013 رسيده است.
با عرضهي نسل جديد تبلت ميني آيپد، قيمت نسخههاي قبلي اين تبلت نيز به 229 دلار کاهش داده شد که لقب ارزانترين تبلت اپل را به خود اختصاص داد. اما رقابت موجود براي کاهش قيمتهاي ميان اکوسيستم اندرويد و اپل، محصولات توليدي ميراث استيو جابز را تحت فشار قرار خواهد داد.
بازار ترکيبي تبلتها و کامپيوترهاي شخصي شديداً تحت تاثير علاقهي بازار به تبلتها قرار گرفته است، بطوريکه رشد تبلتها در سهماههي چهارم افزايشي 17.9 درصدي را به خود ديده است. در مقايسهي سال به سال، تبلتها در سال 2013 شاهد رشدي 65.2 درصدي بودهاند در حالي که بازار پيسيها انقباضي 6.9 درصدي را تجربه کردهاند. هماکنون، تبلتها سهمي 48.3 درصدي را از بازار ترکيبي تبلت و پيسي به خود اختصاص دادهاند.