نماد آخرین خبر

اسپیکرهای هوشمند بیشتر برای خرید اینترنتی استفاده می‌شوند

منبع
آي سي تي پرس
بروزرسانی
آي سي تي پرس/ نتايج تازه‌ترين تحقيقات و بررسي‌هاي صورت گرفته بر روي کاربران آمريکايي نشان مي‌دهد که تقريبا نيمي از آنها به منظور کارهاي مرتبط با خريداري محصولات مختلف به صورت اينترنتي از اسپيکرهاي هوشمند استفاده مي‌کنند. اسپيکرهاي هوشمند يکي از آن دسته از گجت‌هاي خانگي هستند که اين روزها از محبوبيت و استقبال بي‌نظيري از سوي کاربران برخوردار شده است. پيشتر بسياري از تحليلگران برآورد و خاطرنشان کرده بودند که اسپيکرهاي هوشمند سريع‌تر از ساير گجت هاي هوشمند رشد و توسعه پيدا خواهند کرد و در سال‌هاي آينده سهم بسيار بيش‌تري از بازار ابزارهاي هوشمند و ديجيتال را از آنِ خود خواهند کرد. حالا به تازگي تحقيقات و بررسي‌هاي صورت گرفته بر روي کاربران آمريکايي نشان مي‌دهد که چهار نفر از ۱۰ نفر، به طور تقريبي حدودا نيمي از آنها، از اسپيکرهاي هوشمند به منظور انجام کارهاي مرتبط با خريداري محصولات مختلف به صورت اينترنتي و آنلاين، استفاده مي‌کنند. اين بدان معناست که تقريبا ۱۵ درصد از کاربران از اسپيکرهاي هوشمند براي سرچ و جست و جوي اينترنتي و آنلاين محصول موردنظر خود استفاده مي‌کنند، ۱۵ درصد از آنها براي مطالعه و بررسي نظرات ساير کاربراني که در وب سايت فروشگاه اينترنتي کامنت گذاشته‌اند و ۱۲ درصد نيز براي افزودن کالا و محصول موردنظر به سبد خريد و انجام فرايند کامل خريداري اينترنتي از اين گجت‌هاي هوشمند و خانگي استفاده مي‌کنند. اين پژوهش‌ها که توسط کارشناسان فعال در موسسه تحقيقاتي و آماري eMarketer انجام شده است، استفاده کاربران آمريکايي از اسپيکرهاي هوشمند را در قالب يک جدول تشريح کرده است که در زير به آن اشاره مي‌شود: طبق داده‌هاي ذکر شده در جدول بالا، مردان بيشتر از زنان علاقه و تمايل به استفاده از اسپيکرهاي هوشمند دارند که در ميانگين سني ۳۵ تا ۵۴ سال استقبال آنها از اين گجت‌هاي هوشمند خانگي بيشتر از ساير گروههاي سني گزارش و اعلام شده است. اين کارشناسان همچنين برآورد و اعلام کرده‌اند که ۲۷ درصد از کاربران تا پايان سال ۲۰۱۹ ميلادي حداقل يک بار با استفاده از اسپيکرهاي هوشمند خريد آنلاين و اينترنتي انجام خواهند داد. طبق آخرين آمار و برآوردهاي منتشر شده در وب سايت searchenginejournal، تعداد کاربران اسپيکرهاي هوشمند در ايالات متحده آمريکا به ۷۷ ميليون نفر خواهد رسيد و تا سال ۲۰۲۲ ميلادي اين رقم به حدود ۲۰۰ ميليون کاربر خواهد رسيد. به طور کلي در توصيف وظايف و معرفي اسپيکرهاي هوشمند بايد گفت که اين گجت‌هاي هوشمند به کاربران امکان مي‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگي خود را با دستورهاي صوتي کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعيت آب و هوا و جديدترين اخبار روز مطلع شوند، تايمر و زنگ هشدار براي خود تنظيم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتي برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پيام متني ارسال کنند. همه اين کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال يک پيام و دستور صوتي به اسپيکر هوشمند انجام خواهد گرفت. يکي از بزرگ‌ترين تفاوت‌هاي اسپيکرهاي هوشمند با ساير اسپيکرهاي معمولي همين نام هوشمند آن است، بدان معنا که قادر است با اتصال به اينترنت اغلب کارهايي که يک گوشي هوشمند يا رايانه مي‌کند، را انجام دهد. يک اسپيکر ساده يا معمولي تنها قادر است داده و صداي ورودي را با قدرت و کيفيت بيشتري به بلندگوهاي تعبيه شده در خود فرستاده و فايل‌هاي صوتي موردنظر کاربران را با صداي بلندتري پخش کند. اين اسپيکرها هرگز قادر نيستند به اينترنت متصل شوند و کارهاي هوشمندانه‌اي نظير برقراري تماس با مخاطبان، ارسال پيام متني از راه دور و ساير کارهاي ديگري که يک اسپيکر هوشمند قادر به انجام آن است، انجام دهد. از نخستين، بهترين و بزرگترين توليدکنندگان و عرضه‌کنندگان اسپيکرهاي هوشمند مي‌توان به شرکت‌هاي گوگل، آمازون، اپل و مايکروسافت اشاره کرد که البته ساير برندهاي فعال در حوزه تکنولوژي نظير سامسونگ، شيائومي و غيره نيز به طراحي، توليد و عرضه آن پرداخته و درتلاشند تا بتوانند سهم بزرگتري از بازار اين گجت‌هاي هوشمند را از آن خود کنند. اسپيکرهاي هوشمند گوگل هوم ميني و گوگل هوم ماکس، آمازون اکو با بهره‌مندي از دستيار صوتي الکسا، هوم پاد اپل و کورتاناي مايکروسافت از جمله برترين اسپيکرهاي هوشمندي هستند که در جهان توانسته‌اند سهم قابل توجهي از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خيل عظيمي از کاربران و علاقمندان به تکنولوژي را به خود جلب کنند. در کانال آي‌تي و اينستاگرام ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر