کنایه سامسونگ به LG برای تلویزیونهای OLED این شرکت
ترنجي/ سامسونگ در ظاهر مي خواهد يک ويديو آموزشي براي Burn-in پنل هاي OLED منتشر کند. اين ويديو در نگاه اول موضوع خاصي ندارد به جز اين که تمام بخش مربوط به پيکسل سوخته تلويزيون OLED را با پس زمينه رنگ قرمز ارايه مي کند و باقي ماجرا! در کانال آيتي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم جديدترين ويديو منتشر شده توسط سامسونگ در يوتيوب که به دلايل خريد يک تلويزيون QLED مربوط است را نميتوان تنها يک تبليغ معمولي دانست. اين ويديو که با عنوان burn-in checker توليد شده است و در ظاهر يک ويديو آموزشي، تيکه مفهومي را به ال جي مي اندازد! در ابتداي ويديو مشاهده ميشود که عبارت What is burn-in که به معناي “پيکسل سوخته چيست؟” در گوگل سرچ ميشود، نکته قابل توجه اين است در بخش پيشنهادات گوگل اولين نتيجه مربوط به سوختن پيکسلها در تلويزيونهاي OLED است. پس از آن تصاوير مربوط به پيکسلهاي سوخته در يک پسزمينه قرمز رنگ به نمايش گذاشته ميشود. سپس يک صفحه قرمز رنگ به نمايش در ميآيد و گفته ميشود اگر شما نيز توانستيد پيکسل سوخته در نمايشگر خود مشاهده نماييد، به خدمات مشتريان تلويزيون خود تماس بگيريد و يا اقدام به خريد يک نمايشگر QLED کنيد. مطمئنا اين تکنيک هوشمندانه بازاريابي است. با اين حال نخستين بار نيست که سامسونگ مشکل سوختن پيکسلها در نمايشگرهاي OLED را دستمايه خود براي سرزنش رقبا قرار ميدهد تا به مشتريان ثابت کند چرا بايد يک نمايشگر QLED بخرند. بسياري معتقد هستند که اين موضوع يک کمپين برعليه رقيب ديرينه سامسونگ يعني الجي است، بدون اينکه نامي از اين برند برده شود. سامسونگ بزرگترين توليدکننده نمايشگرهاي AMOLED براي تلفنهاي هوشمند است، با اين حال در زمينه نمايشگرهاي OLED از الجي عقب افتاد. همين موضوع سبب شد تمرکز سامسونگ بر توسعه فناوري QLED باشد. در سمت مقابل الجي به ساخت تلويزيونهاي OLED ميپردازد و مشکل سوختن پيکسلها يا همان (burn-in) به پاشنه آشيل محصولات اين شرکت مبدل شده است. سامسونگ نيز از اين موضوع استفاده ميکند تا به رقابت با الجي بپردازد. از همين جهت ويديوهايي نظير چيزي که در بالاي اين مطلب ديديد را ساخته و به صورت گسترده منتشر ميکند. نظر شما چيست؟ فکر مي کنيد که اين حرکت سامسونگ صحيح است؟