باشگاه خبرنگاران/ گزارشها حاکي از آن است که شرکت فيسبوک پيش از گوگل قصد خريد سهام فيتبيت را داشت.
در کانال آيتي و
™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم
ديروز خبرهايي از خريد بخش سهام اعظمي از سهام شرکت فيتبيت از سوي گوگل منتشر شد و طبق قرار داد ۲.۱ ميليون دلاري مابين دو شرکت، غول فناوري آمريکايي به عنوان مالک رسمي فيتبيت شناخته شد. حال گزارشهاي جديد حاکي از آن است که فيسبوک پيش از گوگل، پيشنهاد خريد فيتبيت را مطرح کرده بود ولي به دليل بهتر بودن پيشنهاد گوگل، مديران فيتبيت تصميم گرفتند با شرکت مادر گوگل(آلفابت) همکاري کنند.
صحبتهاي مديران دو شرکت فناوري گوگل و فيسبوک نشان ميدهد پيشنهاد گوگل حدودا دو برابر بيشتر از فيسبوک بوده است. فيسبوک حتي در هنگام قرار داد خود با فيتبيت نيمه از هزينه تعيين شده را نيز پرداخته بود ولي در آخرين مراحل گوگل با پيشنهاد وسوسه کننده خود توانست برند فيتبيت را براي هميشه به نام خود ثبت کند.
برتري گوگل در رقابت با فيسبوک
علاقه فيسبوک به خريد فيتبيت ممکن است عجيب به نظر برسد ولي کارشناسان معتقدند فيسبوک به دليل مشکلات گسترده در زمينه رعايت حريم شخصي کاربران در شبکه اجتماعي خود به دنبال ورود به زمينههاي فعاليت متفاوتي مثل هدستهاي واقعيت مجازي، بلندگوهاي هوشمند و گجتهاي پوشيدني است. در واقع مديران فيسبوک ميخواهند با توليد دستگاههاي جديد توجه تعداد زيادي از کاربران را به سمت اين شرکت جلب کند.
مديران فيسبوک به ويژه مارک زاکربرگ مديرعامل اين شرکت، بارها تمايل خود را براي توليد ساعتها و مچبندهاي هوشمند اعلام کردهاند و اگرچه تا کنون نتوانستهاند موفقيتي چشمگير را در اين زمينه بدست آورند ولي اميدوارند در آينده کاربران خود را با دستگاههاي متنوع فيسبوک غافلگير کنند.
قطعا فيسبوک در آينده گامهاي بيشتري را به سمت توليد دستگاههاي جديد و يا خريد سهام شرکتهاي توليد کننده گجتهاي هوشمند برخواهد داست. گوگل با خريد فيتبيت به دليل پرفروش مناسب اين ساعتهاي هوشمند ميتواند سودآوري قابل توجهي داشته و با تغييراتي کوچک در اين گجتها، بخش عمدهاي از بازار اين دستگاههاي هوشمند را نصيب خود کند.
بازار