سامسونگ به تقلید از اپل کسب و کار خدماتی راه اندازی میکند
ديجياتو/ سامسونگ قصد دارد با تقليد از اپل، کسب و کار خدمات محور خود را با ارزش ساليانه 50 ميليارد دلار راه اندازي کند. غول فناوري کره اي اميدوار است با کسب درآمد از راه فروش حق عضويت، کاهش فروش تلفن هاي هوشمند را جبران کند. سامسونگ در طول چهار سال گذشته سرمايه گذاري هاي کلاني در حوزه نرم افزار انجام داده. يکي از مديران ارشد اين شرکت مي گويد سامسونگ قصد دارد با راه اندازي بخش خدماتي کسب و کار خود تجربه معني داري براي مشتريان فراهم کند. تحليلگران پيش بيني مي کنند در آينده نزديک صادرات تلفن هاي هوشمند شرکت سامسونگ فقط 1 تا 2 درصد رشد کند. به همين دليل سازنده کره اي اميدوار است با کسب درآمد از راه اشتراک کاربران، به رشد کسب و کار خود ادامه دهد. يکي از مديران ارشد سامسونگ در گفتگويي با روزنامه فايننشال تايمز مي گويد موج جديدي از تکنولوژي ها در راه هستند که مي توان از آنها به خدمات مبتني بر فضاي ابري، اتصالات پيشرفته، اتصالات مقياس بزرگ به کمک فناوري 5G و هوش مصنوعي اشاره کرد. غول فناوري کره جنوبي اميدوار است 1 ميليارد حساب کاربري در پلتفرم خانه هوشمند اين شرکت به نام SmartThings ايجاد شود. يکي از مديران ارشد اين کمپاني مي گويد: «اول بايد محصول خوبي توليد کنيم که مردم واقعا از آن استفاده مي کنند. سپس با مقياس پذيري مي توان به درآمد رسيد. نبايد اين روند را وارونه طي کرد که اشتباه رايجي است. بازه زماني مقياس پذيري، دو تا سه سال است که در اين مدت بايد به دنبال فرصت هاي نوآوري در خدمات باشيم.» يکي از روش هاي کسب درآمد، مدل به اشتراک گذاري کسب درآمدهاست که در آن بخشي از درآمدها به واسطه تراکنش ها عايد سامسونگ مي شود. اين شرکت با مستر کارت قراردادي امضاء کرده که مشتريان مي توانند مواد غذايي را از يخچال هاي متعلق به سامسونگ سفارش دهند.