تعداد کاربران سرویس Amazon Music از مرز 55 میلیون نفر عبور کرد
کليک/ سرويس Amazon Music با سرعت زيادي در حال رسيدن به جايگاه رقباي اصلي خود است. آمازون با ارائه گزينه هاي مختلف براي پخش موسيقي، نظر هر کاربري را به خود جلب مي کند. با اينکه سرويس Amazon Music محبوبيت کمتري نسبت به برنامه هاي اسپاتيفاي يا Apple Music دارد، اما اين سرويس با سرعت غير قابل باوري در حال رسيدن به رقباي خود است. آمازون اخيرا اعلام کرده تعداد مشتريان سرويس موسيقي آن از 55 ميليون نفر عبور کرده است. البته آمازون راه زيادي در پيش دارد تا به اسپاتيفاي برسد. در گزارش منتشر شده، تعداد کاربران اين سرويس محبوب در دسامبر سال گذشته حدود 248 ميليون نفر برآورد شده است. اين درحالي است که طبق آخرين اخبار اعلام شده، سرويس اپل موزيک بيش از 60 ميليون کاربر دارد. بنابراين مي توان گفت که سرويس آمازون موزيک با سرعت زيادي در حال رسيدن به جايگاه رقباي خود است. به عنوان يکي از مهم ترين مشخصه هاي سرويس پخش موسيقي آمازون، مي توان به وجود تنوع بسيار در آهنگ ها اشاره کرد. اين سرويس همچنين با دستيار صوتي انحصاري آمازون يعني الکسا ترکيب شده است. گزينه هاي متعددي براي استفاده کاربر وجود دارد که در ادامه به بررسي مختصر آن ها مي پردازيم. Amazon Music HD: استفاده از سرويس ارتقا يافته Amazon Music Unlimited و گوش دادن به آهنگ هاي دلخواه با کيفيت HD با پرداخت ماهانه 14.99 دلار Amazon Music Unlimited: رقيب واقعي براي Spotify و Apple Music با پرداخت ماهانه 9.99 دلار. Amazon Music Unlimited (مختص يک دستگاه): محدوديت گوش دادن به بيش از 50 ميليون آهنگ وسيله دستگاه هاي آمازون اکو يا فاير TV، با پرداخت ماهانه 3.99 دلار. Amazon Music براي مشترکان ممتاز: امکان دستيابي بدون تبليغ به بيش از 2 ميليون آهنگ براي مشتريان ممتاز آمازون که تنها لزوم آن، پرداخت هزينه در ازاي حق عضويت ممتاز معمولي است. Amazon Music به همراه تبليغ: امکان دستيابي به آهنگ هاي برتر و هزاران ايستگاه موسيقي به صورت رايگان به همراه تبليغ. تعداد کاربران سرويس Amazon Music از کشورهاي مختلف مثل ايالات متحده آمريکا، انگلستان، آلمان، ژاپن، فرانسه، ايتاليا، اسپانيا، مکزيک و غيره هر ساله 50 درصد افزايش پيدا مي کند. اکثر رقباي آمازون حداقل داراي دو گزينه پولي يا رايگان در ازاي ارائه سرويس هاي خود هستند. با اين حال آمازون به هر روشي سعي دارد تا نظر هر نوع شنونده اي را به خود جلب کند.