گيم فا/ باوجود اينکه تنها چند ماه از تصاحب بيت گيمز (Beat Games) توسط فيسبوک (Facebook) ميگذرد، اين شرکت روز گذشته اعلام کرد بهتازگي استوديوي سانزارو گيمز (Sanzaru Games) را نيز تحت مالکيت خود درآورده است.
مطابق خبري که در بلاگ رسمي آکيولس منتشر شده است پس از اين اتفاق بخش عمدهي سانزارو گيمز به ساخت بازي براي هدست واقعيت مجازي آکيولس ريفت گماشته شدهاند. البته سانزارو گيمز با اين پلتفرم غريبه نيست چراکه پيشتر بازيهاي Asgard’s Wrath, Ripcoil, VR Sports Challenge و Marvel Powers United VR را نيز براي آن عرضه کرده بود.
باتوجه به بيانيهي رسمي فيسبوک، اين استوديو همچنان مستقل مديريت خواهد شد اما منابع و سرمايهي مورد نيازش را از بودجهي اختصاص داده شده براي استوديوهاي آکيولس (Oculus Studios) تامين خواهد کرد. در ادامه بخشي از اين بيانيه را ميخوانيم:
سانزارو توسعهدهندهاي کهنهکار با کارنامهاي متشکل از عناوين مختلف برروي پلتفرمهاي گوناگون و پيشگام در زمينهي توليد بازي براي واقعيت مجازي است. از سال ۲۰۱۶ آنها چهار بازي براي پلتفرم آکيولس ساختهاند و اولين توسعهدهندهاي هستند که با تيم آکيولس همکاري کرده است. رويکرد طراحي بازيِ آنها بر سه رُکن استوار است: طراحي عالي، محتواي هنري زيبا (شامل انيميشن و صداگذاري) و فناوري قدرتمند. همين شالودهي مستحکم است که آنها را قادر ساخته تا بازي غني چون Asgard’s Wrath را توليد کنند و اين رويکرد ادامه پيدا خواهد کرد تا واقعيت مجازي را رو بهجلو سوق دهيم.
ما در حال بررسي راههاي بسياري براي سرعت بخشيدن به واقعيت مجازي هستيم و ۲۰۲۰ نيز سالي شگفتانگيز براي عرضه و معرفي بازيهاي اين پلتفرم خواهد بود. از پيوستن سازانرو به تيممان هيجانزده هستيم. اين يکي از شگفتانگيزترين دستاوردهاي ما در زمينهي واقعيت مجازي در سال جاري است.
لازم بهذکر است استوديوي سازانرو گيمز براي اولين بار در سال ۲۰۰۷ تاسيس شد و سابقهي همکاري طولاني مدت با شرکت سوني در زمينهي توسعهي عناوين Secret Agent Clank, The Sly Collection و Sly Cooper: Thieves in Time برروي پلتفرمهاي پلياستيشن ۳ و پياسپي را در کارنامه دارد. اولين پروژهي اين استوديو براي آکيولس در سال ۲۰۱۶ با بازي Ripcoil رقم خورد.
بازار