زومجي/ هيچچيز قطعي نيست. اما در اين لحظه جلوتر از شايعهها و تئوريپردازيها، برخي اطلاعات و نشانهها به شکل جدي به احتمال بالاخره ساخته شدن بازي Silent Hills توسط هيدئو کوجيما در استوديوي جديد او اشاره دارند.
در روياهاي بيقرار خود، آن شهر را ميبينم؛ سايلنت هيل(ز). تو قول دادي که يک روز مجددا من را به آنجا ميبري. - بخشي از نامهي مري به جيمز در Silent Hill 2
ماساهيرو ايتو، يکي از طراحان ارشد سري بازيهاي SIlent Hill که جزو اعضاي ارشد Team Silent (گروه معروفي از بازيسازهاي ماهر که سهگانهي طلايي «سايلنت هيل» يا همان سه قسمت آغازين اين سري را خلق کردند) هم بود و بهتازگي هيدئو کوجيما او را در شبکههاي اجتماعي دنبال کرد، بيستوپنجم مي سال ۲۰۱۷ ميلادي در توئيتي نوشت:
من Pyramid Head/کلههرمي (احتمالا معروفترين هيولاي مجموعهي Silent Hill) را براي داستان جيمز (شخصيت اصلي بازي Silent Hill 2) خلق کردم. پس قرار نيست دائما در هر پروژهي مرتبط به دنياي مورد بحث از آن استفاده کنم. اصلا اگر روزي در شرايطي قرار بگيرم که بايد در ساخت يک Silent Hill ديگر نقش داشته باشم يا از کلههرمي استفاده نميکنم يا باعث ميشوم که او در همان ابتداي بازي جديد به قتل برسد و از بين برود.
چند ساعت قبل و در بيستوهشتم فوريهي سال ۲۰۲۰ ميلادي يا به قول بعضيها همان سالروز پانزده سالگي وقوع حادثهي شدو موزز (Shadow Moses Incident از نظر داستاني در تاريخ ۲۸ فوريهي سال ۲۰۰۵ و در بازي Metal Gear Solid، ساختهي کوجيما و محصول سال ۱۹۹۸ رخ داد)، ماساهيرو ايتو چنين توئيتي را به دست طرفداران رساند و عملا خبر از نزديکي زمان مرگ کلههرمي داد:
Pyramid Head/کلههرمي، در آرامش بخواب؛ روحت شاد.
اين موارد به خوديِ خود باعث ميشوند که متوجه شويم که به احتمال بسيار زياد يک بازي بزرگ در مجموعهي Silent Hill در حال ساخت است و از قضا ماساهيرو ايتوي محبوب هم که خودش پيشتر مثل کوجيما با کونامي به مشکلات زيادي خورده بود، در ساخت آن نقش دارد. از طرفي هم همه ميدانند که کونامي قطعا مشغول ساخت يک بازي در ابعاد قابلتوجه درون مجموعهي مورد بحث است و حتي آن ساخته را يک سافتريبوت (Soft Reboot/بازسازي کلي مجموعه از برخي جوانب) خطاب ميکند؛ همان اصطلاحي که نزديک به پنج سال قبل سازندگان براي توصيف پروژهي .Silent Hills P.T کوجيما از آن استفاده کردند. اما منهاي تمام موارد اندک ذکرشده تا اينجا چه نشانههايي استوديوي جديد کوجيما پروداکشنز، سازندهي بازي Death Stranding را به «سايلنت هيل» جديد مورد بحث مرتبط ميکند؟
بعد از سالها انتظار طرفداران براي يک «سايلنت هيل» معرکهي جديد، پخش شدن شايعههاي گوناگون دربارهي نابود نشدن «سايلنت هيلز» کوجيما پروداکشنز، بارها و بارها بازسازي کامل دموي حذفشدهي PT براي PC، يافتن راههايي براي نصب مجددش روي PS4، مواجههي طرفداران با اسرار جديد و هيجانانگيز در گوشه به گوشهي آن و حتي پيدا شدن ربطهايي بين داستان بازي Death Stranding و .Silent Hills P.T پس از عرضهي تازهترين ساختهي کوجيما، همهچيز دوباره از بيستوسوم دسامبر سال ۲۰۱۹ ميلادي آغاز شد؛ زمانيکه خالق نخستين بازي پستمدرن تاريخ که بهزودي جايزهي بزرگ The Fellowship بفتا را کسب ميکند، عکسي از ميز کار خود در استوديو را به انتشار رساند و اعلام کرد که مشغول کار روي ايدههاي پروژهي بعدي شده است. تصوير روي مانيتور او هم يک تپه (Hill به زبان انگليسي) را نشان ميداد. چند هفته قبل از انتشار توئيت نامبرده نيز کوجيما عملا مخفيانه از اين گفت که ميخواهد «ترسناکترين بازي» را بسازد و براي اين کار به سراغ تماشاي فيلم ترسناک The Eye ميرود؛ فيلمي که آن را براي الهام گرفتن هنگام ساخت .Silent Hills P.T بهصورت ناقص ديده بود و اين بار توانست با مقابله بر ترس خود، آن را تا انتها به تماشا بنشيند. ولي آنچه که همه را بهصورت جدي نسبت به ارتباط کوجيما پروداکشنز با بازي Silent Hills شايد احياشده مشکوک کرد، توئيت تازهي آکي سايتو، مدير شمارهيک ارتباطات و تبليغات استوديو است:
از همه براي چندوقت خاموش/ساکت (Silent به زبان انگليسي) بودن عذر ميخواهم. اين اواخر بهشدت مشغول بودهام.....فکر ميکنم ميتوانم بهزودي دربارهي کاري که ميخواهيم انجام دهيم، صحبت کنم.
اما اين فقط متن توئيت منتشرشده در بيستوهشتم فوريهي ۲۰۲۰ (همان روز انتشار توئيت مهم ماساهيرو ايتو) توسط صفحهي رسمي Kojima Productions در توئيتر نيست که توجه مخاطبان را جلب ميکند. بلکه اگر نقاطي مشخص از تصوير قرارگرفته درون آن را هم با زوم زياد بنگريد، متوجه ميشويد که روي کاغذ مقابل دستان آکي سايتو عبارت «هفتهي بعد» (Next Week) ديده ميشود؛ موردي که سبب شد خيليها به اين نتيجه برسند که کوجيما پروداکشنز نهايتا تا پنجم مارچ سال ۲۰۲۰ يعني کمتر از شش روز ديگر، خبر مهمي را اعلام خواهد کرد. ميخواهيد ماجرا از قبل هم جذابتر شود؟ به بالاترين عبارت نوشتهشده روي مداد قرارگرفته در دستان آکي سايتو با بزرگنمايي فراوان نگاه کنيد؛ Pyramid (هرم) که همه را به ياد Pyramid Head/کلههرمي معروف Silent Hill مياندازد.
يکي از روزهاي قرارگرفته در «هفتهي بعد» مورد اشارهي مدير تبليغات استوديوي بازيسازي کوجيما پروداکشنز، چهارم مارس سال ۲۰۲۰ ميلادي (چهارشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ خورشيدي) است؛ بيستويکمين سالروز عرضهي اولين بازي Silent Hill در ژاپن.
کيلومترها جلوتر از شايعههايي که خبر از همکاري سوني و برند پلياستيشن با کوجيما پروداکشنز و خريداري شدن «حق ساخت يک بازي ويديويي در جهان Silent Hill توسط هيدئو کوجيما و تيم او» از کونامي توسط غول ژاپني دنياي ويديوگيم ميدادند، اسمي مرموز و کليدي در طول سالهاي اخير بارها و بارها مقابل بازيکنان قرار گرفت که اگر آن را به درستي دنبال کنيم، بيشترين اطلاعات را در اختيارمان ميگذارد؛ جي/J. جي بهتنهايي توانايي اشارهي بسيار جدي به همکاري کونامي و کوجيما پروداکشنزِ جديد براي ساخت همان Silent Hills کنسلشده و مورد آرزوي طرفداران را دارد.
J نخستين بار در .P.T مقابل ما قرار گرفت؛ در لحظاتي که بازي به دروغ اداي خراب شدن و نمايش صفحههاي ارور را درميآورد و در حقيقت اجازه ميداد برخي نقل قولهاي عجيب به چند زبان گوناگون به نمايش دربيايند. همهي اين جملات هم از زبان J بيان شده بودند.
اما همانگونه که ميتوانيد ببينيد، حتي با کنسل شدن کامل .Silent Hills P.T هم J نابود نشد. در حقيقت پس از دو سال گذشتن از پاک شدن کامل پي. تي. از صحنهي روزگار، کونامي با يک توئيت در سال ۲۰۱۷ ميلادي رسما اعلام کرد که J (همچنان دقيقا با همين نام تککلمهاي عجيب!) زينپس مدير بخش بازاريابي و ارتباطات سري بازيهاي Metal Gear است. حتي ماجرا از اين هم فراتر رفت و نام عجيب J در تيتراژ پاياني تنها بازي کنسولي/کامپيوتري نسبتا بزرگ منتشرشده توسط کونامي در دوران پسا-کوجيما تا به امروز يعني Metal Gear Survive نيز به نمايش درآمد. فعاليت خاص J در کونامي هنوز هم تمام نشده است و او همچنان با نمايش تسلط خود روي هر دو زبان ژاپني و انگليسي به کار در همان سمت درون شرکت کونامي ادامه ميدهد و به شيوهاي که اصلا از مديرهاي بازاريابي و ارتباطات عادي سراغ نداريم، در پايان تکتک توئيتها هم نام خود يعني عبارت (J) را ذکر ميکند!
پس J هنوز هم به Silent Hills مربوط ميشود و هم به کونامي. پس کافي است که ارتباطش با کوجيما پروداکشنز جديد را هم اثبات کنيم تا زنجيرهي و پل ارتباطي کامل شکل بگيرند و فرصت لازم براي ديوانهوارترين تئوريپردازيها از سوي همگان پديد بيايد. براي اين يکي اما نياز به انجام کار عجيبي نيست و خود کوجيما بعد از استخدام عضو کليدي و جديد تيم خود با تاکيد غيرمنتظره روي عبارت "J" کارمان و شايد حتي خيالمان را راحت کرد.
با توجه به اين موارد، اصلا بعيد نيست که بازي بعدي هيدئو کوجيما نسخه جديدي از سايلنت هيل باشد. نظر شما در اين مورد چيست؟
بازار