نماد آخرین خبر

پاسخگویی یوتیوب هوشمند می شود

منبع
زوميت
بروزرسانی
پاسخگویی یوتیوب هوشمند می شود
زوميت/ گوگل قابليت‌هاي جديدي را به سرويس اشتراک ويديوي يوتيوب اضافه کرد که امکان ارسال پاسخ هوشمند به نظرها را به توليدکننده‌هاي محتوا مي‌دهد. گوگل، تعامل با کاربران را براي توليدکننده‌هاي محتوا در يوتيوب آسان مي‌کند. قابليت‌هاي جديد به هر توليدکننده امکان مي‌دهد تا به‌صورت هوشمند به نظرهاي ارسال‌شده براي ويدئو، پاسخ دهد. اين قابليت که به‌نام Smart Reply شناخته مي‌شود، از هوش مصنوعي براي تنظيم پاسخ‌هاي مناسب با هر نظر بهره مي‌برد. کاربران با تکيه بر توانايي‌هاي پردازشي الگوريتم هوشمند، ديگر نياز به نوشتن پاسخ براي هر نظر ندارند. Smart Reply در بخش توليد محتواي يوتيوب، YouTube Studio، دراختيار کاربران قرار مي‌گيرد. پاسخ هوشمند درحال‌حاضر در زبان‌هاي انگليسي و اسپانيايي پشتيباني مي‌شود گوگل تصويري متحرک از نحوه‌ي استفاده از قابليت پاسخ هوشمند منتشر کرد. از تفاوت‌هاي مهم قابليت جديد مي‌توان به پشتيباني از زبان‌هاي گوناگون اشاره کرد. قابليتي مشابه براي کاربران جي‌ميل هم عرضه مي‌شود که البته از زبان‌هاي زيادي پشتيباني نمي‌کند. البته Smart Reply درحال حاضر تنها از زبان‌هاي انگليسي و اسپانيايي پشتيباني مي‌کند، اما ظاهرا گوگل تصميم دارد تا زبان‌هاي ديگر را نيز به‌مرور به سرويس اضافه کند. مهندسان گوگل در پست وبلاگي که براي قابليت جديد منتشر کردند، چالش‌هاي توسعه‌ي الگوريتم را شرح دادند. آن‌ها مي‌گويند براي اضافه کردن قابليت استفاده از شکلک و درک پيام‌هاي حاوي شکلک در توييتر، مجبور به توسعه‌ي مدل پردازش زبان کاملا جديدي شده‌اند. درنتيجه‌ي همين تلاش‌ها، سيستم پاسخ هوشمند توييتر پاسخ‌هايي حاوي شکلک را هم به کاربر پيشنهاد مي‌دهد. در بخشي از پست وبلاگي گوگل مي‌خوانيم: «نظرهايي که در يوتيوب ارسال مي‌شوند، برخلاف ايميل‌ها متن طولاني و زبان رسمي ندارند. در پاسخ‌هاي توييتر عمدتا از الگوهاي پيچيده‌ي زباني استفاده مي‌شود که شامل کلمه‌هاي دوپهلو، اصطلاح‌هاي عاميانه، عدم دقت در علامت‌گذاري و استفاده‌ي بسيار زياد از شکلک (Emoji) است». گوگل قابليت پاسخ‌هاي ‌هوشمند را براي همه‌ي نظرهاي يک ويدئو فعال نمي‌کند. درواقع سيستم تشخيص مي‌دهد که توليدکننده‌ي محتوا، بيشتر به تعامل با کدام پاسخ تمايل دارد. سپس، پيشنهادهاي هوشمند براي پاسخ به همان نظرها ارائه مي‌شوند. برخي از رسانه‌هاي فناوري، به‌خاطر همين سياست گوگل تصور کردند که پاسخ‌ها تنها براي برخي از نظرها فعال هستند و حتي آن را باگ گزارش دادند. در ادامه‌‌ي پست وبلاگي گوگل مي‌خوانيم: هدف ما کمک کردن به توليدکننده‌هاي محتوا است. درنتيجه ما بايد مطمئن شويم که SmartReply تنها زماني پاسخ پيشنهاد مي‌کند که کارايي دارد. درنتيجه پيشنهادها زماني ارائه مي‌شوند که احتمال تمايل توليدکننده‌ي محتوا به پاسخ، بالا باشد. به‌علاوه، سيستم نيز پيش از ارائه‌ي پيشنهاد بايد از مناسب و منطقي بودن آن مطمئن شود. قابليت پاسخ هوشمند در جي‌ميل، کمک شاياني به کاربران محبوب‌ترين سرويس ايميل جهان کرد. آن‌ها ديگر ايميل‌هاي متعدد را بي‌پاسخ نمي‌گذارند و پاسخ‌هاي سريعي براي تعامل بهتر دراختيار دارند. پاسخ هوشمند به نظرها در يوتيوب هم با همين هدف افزايش تعامل ارائه شد تا توليدکننده‌ها، در ارتباط با جامعه‌ي طرفداران خود موفق‌تر شوند. گوگل تصميم دارد تا قابليت‌هايي مشابه با پاسخ هوشمند را در سرويس‌هاي ديگر خود هم توسعه دهد. به‌عنوان مثال آن‌ها به‌دنبال توسعه‌ي قابليت Smart Compose براي کيبورد اختصاصي Gboard هستند تا جمله‌هاي کاربر را بدون نياز به تايپ کردن، تکميل کند. قابليت مذکور، خصوصا در اپليکيشن‌هاي پيام‌رسان مانند تلگرام و واتساپ بسيار کاربردي خواهد بود. درنهايت به‌نظر مي‌رسد ربات‌ها و الگوريتم‌هاي هوشمند، روز‌به‌روز نفوذ خود را به زندگي آنلاين کاربران افزايش مي‌دهند و حتي در تعامل‌هاي شخصي آن‌ها نيز به‌عنوان دستيار وارد مي‌شوند.
در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره