نماد آخرین خبر

تعدادی از اپ‌های iOS با اختلال مواجه شدند

منبع
زوميت
بروزرسانی
تعدادی از اپ‌های iOS با اختلال مواجه شدند

زوميت/ امروز تعدادي از اپليکيشن‌ها و سرويس‌هاي سيستم‌عامل iOS به دليل مشکلي در SDK فيسبوک با کرش مواجه شدند. تعدادي از اپ‌ها و سرويس‌هاي محبوب مانند اسپاتيفاي، پينترست و تيندر امروز در دستگاه‌هاي iOS به دليل يک مشکل در سرويس ورود (login) فيسبوک، از دسترس خارج شدند؛ البته اين مشکل هم‌اکنون حل شده‌ است. گزارش‌هاي متعددي از کرش اپليکيشن‌ها روي آيفون‌ها و آيپدها در شبکه‌هاي اجتماعي پخش شد و هم‌زمان اين اختلالات در وب‌سايت DownDetector.com ثبت شد. دليل بروز اختلال در پاره‌اي‌ از اپ‌هاي iOS ظاهرا به کيت توسعه نرم‌افزاري (SDK) فيسبوک بازمي‌گردد که بسياري از اپليکيشن‌ها براي مديريت ورود کاربران از آن بهره مي‌برند. البته کاربران لزومي به استفاده از ورود فيسبوک براي تجربه اين کرش‌ها نداشتند و استفاده از SDK فيسبوک به‌تنهايي موجب اختلال در اين اپليکيشن‌ها بود. هيچ گزارشي از بروز مشکل مشابه در سيستم‌عامل اندرويد وجود ندارد. پيتر جوراس (@peterjuras) در توييتي مي‌گويد: يک مشکل ديگر در SDK فيسبوک وجود دارد که منجر به کرش اپليکيشن iOS ما و بسياري از برنامه‌هاي محبوب ديگر مانند اسپاتيفاي و پينترست هنگام اجرا مي‌شود. @fb_engineering رزي پرسي (@rosiepercy) در توييت ديگري مي‌گويد: آيا شخص ديگري هم با بازکردن اپليکيشن‌ها در آيفون مشکل دارد؟ فيسبوک امروز صبح در پلتفرم توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد که نرم‌افزار آن‌ها دليل بروز اين مشکلات بوده‌است. ما از مشکل آگاه هستيم و در حال بررسي خطاهايي هستيم که در SDK سيستم‌عامل iOS باعث کرش اپليکيشن‌ها مي‌شود. در يک ترد گيت‌هاب، بسياري از توسعه‌دهندگان مشکلات اجرا در برنامه‌هاي خود را اعلام و فيسبوک را مقصر دانستند. حدود دو ساعت پس از اعلام رسمي فيسبوک بيشتر کاربران گزارش دادند که وضعيت اجراي اپ‌ها مانند سابق شده و يک ساعت و نيم پس از اين گزارش‌ها، فيسبوک مشکل را حل‌شده اعلام کرد. با حل مشکل اختلال اپ‌هاي iOS دردسر توسعه‌دهندگان و کاربران برطرف شد؛ اما بايد در نظر داشت نخستين‌بار نيست که SDK فيسبوک منجر به از دسترس خارج‌شدن تعداد زيادي اپليکيشن مي‌شود. يک مشکل تقريبا يکسان در تاريخ ۶ مه (۱۷ ارديبهشت) رخ داد و تعداد بسياري از سرويس‌ها را به مدت کمتر از يک روز تحت تأثير قرار داد. گيرمه رمبو، توسعه‌دهنده‌ي نرم‌افزار، مي‌گويد که ريشه‌ي مشکلات SDK به تشويق فيسبوک به استفاده از سرويس‌هاي ورود اين شرکت در اپ‌ها با ارائه داده‌هاي آماري و تبليغات باز مي‌گردد. فيسبوک کاربران را به دليل اطلاعاتي که مي‌تواند از کاربران جمع کند، به نصب SDK خود ترغيب مي‌کند. بدين مفهوم که اگر مشکلي در سرويس‌هاي فيسبوک رخ دهد، تعداد زيادي از اپليکيشن‌ها مانند امروز، تحت تأثير قرار مي‌گيرند. هر بار که کاربري اپ را باز مي‌کند، SDK با برقراري ارتباط با سرورهاي فيسبوک ورود کاربران را احراز مي‌کند. (به همين دليل بازکردن آفلاين اپليکيشن‌ها يا استفاده از برنامه‌هايي که ارتباط ميان SDK و سرور را قطع مي‌کند، موجب حل مشکل مي‌شود) ديدگاه شما در اين باره چيست؟ آيا شما هم امروز کرش‌ اپ‌ها را تجربه کرديد؟ آيا به‌عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار از SDK فيسبوک استفاده مي‌کنيد؟ ديدگاه‌هاي خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره