گیم فا/ بازی Cyberpunk 2077 در آبان امسال برای تمامی پلتفرم‌‌های اصلی منتشر خواهد شد و وقتی این اتفاق رخ دهد درست همانند عنوان The Witcher 3: Wild Hunt، سطح جدیدی برای بازی‌های جهان باز به وجود آمده و الگویی تازه برای آن‌ها پدیدار می‌شود. اثر جدید سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) بسیار امیدوارکننده و جذاب به نظر می‌رسد با این که بخش بزرگی از ویژگی‌های آن رونمایی نشده است.

در سال ۲۰۱۵ بازی The Witcher 3: Wild Hunt توانست مرز‌های روایت در دنیایی‌باز را جا به جا کند، حالا دوباره استودیوی سی‌دی پراجکت رد قصد دارد این کار را با Cyberpunk 2077 انجام دهد با این تفاوت که اهدافی فراتر از این موضوع و تغییرات اساسی‌تری را در نظر دارند. این پروژه برای سالیان سال در دست ساخت قرار دارد و در طول این مدت قابلیت‎‌های گوناگونی اضافه و حذف شده‌اند تا بازی‌بازان با بهترین تجربه‌ی ممکن رو به رو شوند. یک سری از ویژگی‌ها به دلیل طراحی مرحله حذف شدند و برخی قابلیت‌ها برای دگرگونی روایت و گیم‌پلی اضافه شده‌اند.

شرکت سی‌دی پراجکت رد مدت‌ها پیش تایید کرده بود که عنوان Cyberpunk 2077 در میان‌پرده‌های خود دوربین ثابت ندارد. این موضوع به تنهایی یک ویژگی بزرگ و عجیب به نظر نمی‌رسد اما کاری که بازی‌بازان می‌توانند با این دوربین انجام دهند نشان می‌دهد با قابلیتی انقلابی در دوربین یک میان‌پرده در بازی‌های نقش آفرینی رو به رو هستیم.

در نسخه‌‌ی ماه سپتامبر (شهریور) مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن اعلام شد که بازی‌بازان می‌توانند برروی میان‌پرده‌ها تاثیر بگذارند و نحوه‌ی اجرا شدن آن‌ها را تغییر دهند و این تنها با انتخاب دیالوگ رخ نمی‌دهد بلکه با عملکردتان این میان‌پرده‌ها به شکل‌های متفاوتی می‌توانند پخش و روایت شوند. به عنوان مثال بازی‌بازان این توانایی را خواهند داشت که در زمان نمایش میان‌پرده، محیط اطراف خود را نگاه و بررسی کنند تا متوجه شوند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اگر شما در میان‌پرده‌ای به صورت شخصیت غیر قابل بازی رو به رو که با شما صحبت می‌کند نگاه کنید ممکن است متوجه‌ی شخصی که از عقب به شما حمله می‌کند نشوید. همچنین این احتمال وجود دارد که برخی انتخاب‌ها و کارهایی که می‌توانید انجام دهید مخفی باشند و با نگاه کردن به اطراف خود این گزینه‌ها نمایان شوند. قابلیت مذکور به طور دائم بازی‌باز را در خطر قرار می‌دهد و می‌تواند هیجان را در گیم‌پلی افزایش دهد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که ما با سیستم دیالوگی که تمامی بازی‌های نقش آفرینی ارائه می‌دهند رو به رو باشیم بلکه تغییرات گسترده‌ای در این موضوع ایجاد شده است. اگرچه ویژگی ذکر شده می‌تواند ایراداتی را هم داشته باشد و باید دید شرکت سی‌دی پراجکت چگونه ایرادات را حل می‌کند و سیستم را به بهترین شکل ممکن به بازی‌باز ارائه می‌دهد.
به طور حتم توضیحات و نقل قول‌ها نمی‌توانند دقیقاََ ویژگی انقلابی میان‌پرده را توصیف کند و باید به طور کامل از آن رونمایی شود اما به راحتی می‌توان فهمید این قابلیت جدید در صنعت بازی‌های ویدیویی نه تنها هیجان و حساسیت انتخاب‌های شما را دوچندان می‌کند بلکه غوطه‌وری بازی‌باز و تعامل او با محیط و شخصیت‌ها را نیز چندین مرتبه بالاتر می‌برد.

قسمت دوم Night City Wire در تاریخ ۲۰ مرداد (۱۰ آگست) ساعت ۲۰:۳۰  با تمرکز برروی تصمیم‌گیری‌ها، انتخاب دیالوگ، سلاح‌ها و بند سامورای (Samurai) برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که بند سوئدی Refused برروی ترک‌های سامورای کار می‌کنند.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۹ آبان (۱۹ نوامبر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. نسخه‌ی نسل بعدی این اثر با بهبودهای فراوان در زمان عرضه‌ی این کنسول‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم