عنوان Cyberpunk 2077 تاکید زیادی برروی محیط تخریبپذیر دارد
گيم فا/ تخريبپذيري بازي نقش مهمي براي تيم سازنده داشته است چرا که قدرت حقيقي سلاحها را به مخاطب القاء ميکند. نه تنها ميزان تخريبپذيري محيط به نوع سلاح بستگي دارد بلکه سطح هر سلاح نيز در تخريب تاثير خواهد داشت. از طرفي هر کدام از آبجکتها و اشياء طراحي شده واکنش متفاوتي به هر سلاح خواهند داشت.
سيدي پراجکت رد (CD Projekt Red) قصد دارد بازي Cyberpunk 2077 را به اثري کامل تبديل کند، نه تنها تلاش زيادي براي تعالي بخشيدن داستان، ديالوگها و شاخههاي روايتي صورت گرفته بلکه از نظر گيمپلي، شاخههاي مهارتي، رانندگي و تيراندازي نيز در سطح بالايي قرار دارد و هر ويديو بهتر از نمايشهاي قبل آن ظاهر شده است. تريلرهاي تازه نشان ميدهند بازي از نظر کيفيت فني نيز در ژانر خود سرآمد خواهد بود. يکي از بخشهاي مهم و مورد تاکيد تيم سازنده تخريب پذيري محيط بوده است که قصد دارند هم از نظر کيفيت بصري خارقالعاده به نظر برسد و هم در گيمپلي تاثيرگذار باشد.
طراح ارشد گيمپلي، پاول کاپالا (Pawel Kapala)، در گفت و گويي با VG247، به اين نکته اشاره کرد که استوديوي سيدي پراجکت رد تاکيد بسيار زيادي برروي محيط تخريبپذير بازي دارد به شکلي که وقتي بازيباز وارد مکان درگيري شد و با خشونت آن را به پايان رساند در پايان تيراندازي با نگاه کردن به اطراف خود عواقب تيراندازي و تاثير آن برروي محيط يا همان آشوب به وجود آمده را مشاهده کند. کاپالا توضيح داد که تخريبپذيري شامل موارد بسيار زيادي ميشود از اشياء کوچکي مانند بطري و شيشهها گرفته تا اشيائي که برروي مکانيکهاي مبارزه تاثير بيشتري دارند. منظور از اشياء با تاثير بيشتر برروي مبارزات همان محلهاي کاورگيري است که اکثراََ تخريبپذير خواهند بود. به طور کلي در عنوان Cyberpunk 2077 تخريبپذيري يکي از ستونهاي اصلي به حساب ميآيد. کاپالا در اين باره گفت:
ما تاکيد بسيار زيادي برروي محيطهاي تخريب پذير بازي خود داشتهايم. بازيبازان در اين مبحث موارد مختلفي را تجربه خواهد کرد، از تخريبپذيريهاي کوچکي ميتوان به شيشهها و بطريها مختلفي اشاره کرد. هدف اصلي ما از تمرکز برروي تخريبپذيري اين بود که بازيبازان پس از پايان تيراندازي آشوب به وجود آمده و تاثير تيرهاي خود را حس کنند و محيط به طور کامل از حالت اوليه متمايز و دگرگون شود.
اما تخريبپذيري فراتر از اين ميرود و به تخريبپذيريهاي بزرگتر خواهد رسيد. ما مواردي مانند محلهاي کاورگيري تخريبپذير را طراحي کردهايم. بنابراين ما ميخواستيم که بازيبازان از سلاحهايي استفاده کنند که کاور دشمن را به کلي نابود کند و آنها را در خطر قرار بدهد. تمامي اين تلاشها صورت گرفته تا بازيباز قدرت واقعي سلاح خود را حس کند. براي القاي حس بهتر، گلولهها به طرز واقعگرايانهاي در ديوار فرو ميروند و يا اين که پس از اصابت به فلز يا بدنهي اتومبيلها کمانه خواهند کرد. شما بازخود متفاوت اشياء مختلف به گلولهها را مشاهده خواهيد کرد. به عنوان مثال شليک به لولهي آب با بيرون زدن آب همراه است و تمامي اشياء به گلولههاي شما و البته با توجه به سطح سلاح شما واکنشهاي متفاوتي از خود نشان خواهند داد.
به لطف رويداد شب گذشتهي Night City Wire حالا اطلاعات بيشتري از Cyberpunk 2077 در دست داريم و ميدانيم با چه اثري رو به رو خواهيم بود. آنها اعلام کردند که به طور کامل از سيستم مبارزات سلاح سرد راضي نيستند و به سختي برروي آن کار ميکند. از طرفي طراح ارشد گيمپلي بازي در مصاحبهي خود با وبسايت VG247 اعلام کرد تيم آنها توانسته است يک تيراندازي لذتبخش را به ژانر نقشآفريني وارد کنند و دشمنان به اصابت گلوله واکنش واقعگرايانه نشان خواهند داد. همچنين جزئيات زيادي از سلاحهاي سرد و گرم بازي به اشتراک گذاشته شد.
Cyberpunk 2077 در تاريخ ۲۹ آبان براي پلتفرمهاي اکسباکس وان، رايانههاي شخصي و پلياستيشن ۴ عرضه خواهد شد. نسخهي نسل بعدي در زمان عرضهي اين کنسولها با بهبودهاي گرافيکي مختلف در دسترس قرار ميگيرد.