نماد آخرین خبر

یک میلیون پورت VDSL در اصفهان و قم راه اندازی می‌شود

منبع
مهر
بروزرسانی
یک میلیون پورت VDSL در اصفهان و قم راه اندازی می‌شود

مهر/ سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از راه اندازي يک ميليون پورت دسترسي اينترنت پهن باند ثابت مبتني بر تکنولوژي هاي VDSL و FTTH تا پايان سال جاري در شهرهاي اصفهان و قم خبر داد.

محمدتقي شفيعي مديرکل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه مرکزي، در اين باره گفت: دسترسي ۸۰ درصد خانوارها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت ۲۵ مگابيت بر ثانيه در برنامه افق ۱۴۰۴ پيش بيني شده و ارائه پهن باند ثابت از سوي برخي اپراتورها با همکاري ساير نهادها مانند شهرداري ها، شرکت هاي توزيع برق و شرکت مخابرات ايران در قالب برنامه زمان بندي شده در برخي استان ها آغاز شده است.

وي درباره نحوه پايش کيفيت سرويس اينترنت در اداره کل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه مرکزي گفت: در استان ‌هاي اصفهان، قم، مرکزي، چهارمحال و بختياري و يزد در ۳۹ مرکز مخابراتي سنجه ‌هاي مخابراتي نصب شده است که به طور پيوسته در حال رصد شاخص ‎هاي کيفي و تجربي خدمات اينترنت هستند.

مديرکل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه مرکزي افزود: گزارش هاي اين سنجه هاي نصب شده از طريق سامانه نت‎ سنج ‎پلاس در اختيار کاربران قرار مي گيرد، بر همين اساس علاوه بر رگولاتوري، مردم نيز مي توانند با اين سامانه شاخص هاي کيفيت اينترنت اپراتورها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند.

شفيعي درباره ساير اقدامات نظارتي در حوزه کيفيت خدمات ارائه شده به مردم گفت: علاوه بر پايش برخط، نظارت بر کيفيت، تعرفه خدمات و تفکيک ترافيک داخلي از بين الملل از طريق بازرسي ‎هاي حضوري نيز انجام مي شود.

وي سامانه ثبت و پاسخگويي به شکايات (۱۹۵) را يکي ديگر از ابزارهاي نظارتي عنوان کرد و گفت: در شرايط کنوني کشور که به علت شيوع بيماري کرونا و ضرورت رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي، بازرسي هاي حضوري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تا حدودي محدود شده است، پيگيري شکايات مردم در سامانه ۱۹۵ در شناسايي تخلف هاي اپراتورها و رفع آنها موثر بوده است.

مديرکل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه مرکزي، اعلام کرد: از ابتداي سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۵۴۳ شکايت مربوط به منطقه مرکزي در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از اين ميان ۱۵ هزار و ۱۳۲ شکايت مربوط به حوزه فناوري و ۹ هزار و ۴۱۱ شکايت نيز مربوط به حوزه ارتباطي است که در حال حاضر ۹۰ درصد اين شکايت ها بررسي و به آنها پاسخ داده شده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره