قابلیت جدید اینستاگرام صدای کاربرانش را درآورد

انتخاب/ اينستاگرام اخيرا با راه اندازي ويژگي "پستهاي پيشنهادي" فضاي تبليغاتي جديدي را در انتهاي صفحه شخصي کاربران خود پيدا کرده است. اما اين ويژگي باعث عصبانيت تعداد زيادي از کاربران شده است.
اپليکيشن ارتباطي محبوب اينستاگرام در سال ۲۰۱۸ شروع به آزمايش ويژگي جديد خود کرد و اکنون مدتي است اين ويژگي به شکل عموميتر براي بسياري از کاربران فعال شده است. در اين ويژگي پس از اين که اعلان «شما همه پستهاي جديد را مشاهده کرديد» تبليغات پيجهاي ديگر ظاهر ميشود که ظاهرا به شما پيشنهاد ميشود دنبالشان کنيد.
در سال ۲۰۱۸ ايده اصلي اين بود که اخطاري با محتواي "شما همه گرفتار هستيد" براي کمک به محدود کردن استفاده بيش از حد از برنامه اجتماعي اعتياد آور اينستاگرام ارائه شود. در آن زمان، اين ويژگي يکي از چندين تلاش فيسبوک براي مديريت زمان کاربران بود و به عبارتي ياداوري روزانهاي بود براي اين که کمتر در فضاي مجازي باشيد.
اين تغييرات بخشي از حرکت بزرگتر در فناوري بود که بررسي شود آيا شبکههاي اجتماعي بيش از حد اعتياد آورند يا خير. اين مضووعي است که ميتواند پيامدهاي منفي زيادي بر سلامت روان کاربران داشته باشد. در همين زمان، گوگل و اپل ابزارهاي مديريت زمان صفحه نمايش خود را منتشر کردند.
شبکههاي اجتماعي به دليل الگوريتمهاي پيشرفته خود به سرعت ياد ميگيرند چه نوع محتوا توجه کاربران را به خود جلب ميکند تيک تاک که قبلا به دليل اعتيادآوري بيش از حد مورد اعتراض قرار گرفته است و از اين اطلاعات براي شخصي سازي فيدهاي کاربران استفاده ميکند.
براساس دادههاي سال ۲۰۱۹، کاربران تيک تاک به طور ميانگين در ايالات متحده روزانه ۸ بار برنامه را باز ميکنند و به طور متوسط ۴۶ دقيقه را صرف ديدن محتواي آن ميکنند. براساس گزارشهاي جديد، اين عدد به ۵۲ دقيقه در روز افزايش يافته است، و يک مطالعه اخير نشان داد که کاربران جوانتر ممکن است روزانه ۸۰ دقيقه در اين برنامه بگذرانند؛ بنابراين جاي تعجبي ندارد که اينستاگرام اکنون ميتواند دوباره تصميم خود را مبني بر فشار کاربران براي متوقف کردن پيمايش و ترک برنامه را مورد بازبيني قرار دهد.
ويژگي "پستهاي پيشنهادي" سطح جديدي را به اينستاگرام ميدهد که در آن ميتواند تبليغاتي را نشان دهد که در کنار محتواي پيشنهادي از حسابهايي که دنبال نميکنيد ظاهر شود، اينستاگرام فکر ميکند شما اين کار را دوست داريد و براي تبليغ کنندگان اين بدان معني است که شانس بيشتري براي ديده شدن دارند، اما حقيقت اين است که اغلب کاربران اينستاگرام از اين ويژگي عصباني هستند و حتي قصد دارند به خاطر همين ويژگي اينستاگرام را ترک کنند. نگاهي به کامنتهاي کاربران معترض نشان ميدهد اين ويژگي اساسا نتوانسته نظر مثبت بسياري از کاربران را جلب کند.