نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

موبایل ارزان می‌شود؟

منبع
ايلنا
بروزرسانی
موبایل ارزان می‌شود؟

ايلنا/ رئيس اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي صوتي، تصويري، گوشي همراه و لوازم جانبي گفت: برخي واردکنندگان موبايل در عرض يک هفته سود هنگفت کردند، ما به نيروهاي دادستاني، اطلاعاتي و قضائي اعلام کرديم که آيا گوشي‌هايي که سال 98 با ارز 12 هزار توماني وارد شده آيا با همان نرخ ارز بين کسبه و فروشندگان توزيع شده است؟

ابراهيم درستي درباره اخباري مبني بر ترخيص گوشي‌هاي معطل در گمرک و تاثير آن بر تغيير نرخ گوشي تلفن همراه اظهار کرد: ما در حال حاضر ماهانه 700 هزار گوشي در کشور نياز داريم، حتي در برخي زمان‌ها در هر ماه بين 500 هزار تا يک ميليون گوشي نياز داشتيم، اين رقم در بعضي فصول مثل تابستان بيشتر هم مي‌شود، اما در هر حال واردات انبوه روي قيمت گوشي بي‌تاثير نيست.

وي افزود: قيمت گوشي تلفن همراه به نرخ دلار و ارز وابسته است، چون وارداتي است، ضمن اينکه اکنون قدرت خريد هم کم شده و اگر گوشي به ميزان لازم تامين شود و شرکت‌هاي واردکننده با نرخ مناسب گوشي را تامين کنند، اين کالا قيمت اصلي خود را پيدا مي‌کند. 

رئيس اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي صوتي، تصويري، گوشي همراه و لوازم جانبي در ادامه با اشاره تاثير برخي اخبار اشتباه بر قيمت‌ها گفت: به خاطر اطلاع‌رساني اشتباه انجمن واردکنندگان تلفن همراه در زمينه ممنوعيت واردات تلفن بالاي 300 يورو، غير از گوشي‌هاي بالاي 300 يورو روي قيمت گوشي‌هاي پايين‌تر از اين هم اثر گذاشت، البته با پيگيري‌هاي انجام شده مديريت شد. 

وي با بيان اينکه مغازه‌دار دنبال سود عادلانه است، تصريح کرد: برخي واردکنندگان نيز در عرض يک هفته سود هنگفت کردند، ما به نيروهاي دادستاني، اطلاعاتي و قضائي اعلام کرديم که آيا گوشي‌هايي که سال 98 با ارز 12 هزار توماني وارد شده آيا با همان نرخ ارز بين کسبه و فروشندگان توزيع شده است؟ اکنون اين موضوع رصد مي‌شود و اميدوارم هرچه بازار جلوتر رفته و ثبات قيمت دلار داشته باشيم، قيمت گوشي نيز به نرخ اوليه بر مي‌گردد. مثلا گوشي 30 ميليون توماني به 60 ميليون تومان هم رسيد، اما امروز به نرخ 35 ميليون بازگشته است، بنابراين هرچه جلو برويم به قيمت اوليه باز مي‌گرديم.

درستي تاکيد کرد: در هر حال بپذيريم که در تحريم هستيم و مشکلات اين چنيني خواهيم داشت، اما نبايد تصور کنيم در آينده با کمبود روبرو مي‌شويم، کالا بر مبناي عرضه و تقاضا تامين مي‌شود، امروز تلفن همراه کالاي لوکس نيست، يک کالا در سبد خانوار است و هر کس بر مبناي هزينه‌اي که در اين سبد دارد، قيمت گوشي خود را نيز انتخاب مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره