نماد آخرین خبر

تمایل آلفابت به خرید بخشی از کسب و کار تیک‌تاک

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ از زماني که ترامپ ۲۵ شهريور را به عنوان ضرب الاجل ممنوعيت تيک‌تاک اعلام کرد، هر روز نام جديدي به عنوان خريدار اين پلتفرم مطرح مي‌شود و در جديدترين گزارش به تمايل آلفابت، کمپاني مادر گوگل براي سرمايه‌گذاري در اين شبکه اجتماعي اشاره شده است.

آنطور که بلومبرگ مي‌گويد آلفابت در پي مشارکت در يک پيشنهاد خريد گروهي بوده اما طي روزهاي اخير اين تلاش ناکام مانده است. هنوز معلوم نيست مسئوليت پيشبرد اين سرمايه‌گذاري با چه شرکتي بوده و چرا به سرانجام نرسيده است.

آلفابت در اين طرح قصد داشته از طريق يکي از بازوهاي سرمايه‌گذاري خود سهم جزئي را به دست آورد که حتي در صورت اجرايي شدن قدرت تصميم گيري در تيک‌تاک را به آنها نمي‌داد. آلفابت مسئوليت اينکار را به CapitalG واگذار مي‌کرد که قبلا در «ليفت» و «اسنپ» سرمايه‌گذاري کرده بود. البته آلفابت بخش‌هاي ديگري مثل GV و سرمايه‌گذاري مستقيم از طريق گوگل را هم براي انجام اينکار در دسترس داشت اما به دلايلي نامشخص اين تلاش‌ها فعلا متوقف شده است.

نتايج مذاکرات اوليه نشان داده که بهتر است يک شرکت عنان تيک تاک را در دست بگيرد تا هرچه سريعتر عمليات اين شبکه اجتماعي را در آمريکا و اروپا هدايت کند. به گفته بلومبرگ آلفابت اشاره‌اي به کناره‌گيري کامل از اين طرح نکرده است. با اين حال هرچند هنوز تيک‌تاک به صورت رسمي تمايل خود براي فروش بخش آمريکايي کسب و کار را اعلام نکرده اما بعيد است آلفابت اين طرح را دنبال کند.

گوگل هم با توجه به فشار گسترده‌اي که از سوي سازمان‌هاي تنظيم مقررات در دنيا روي خود احساس مي‌کند و همچنين در اختيار داشتن پلتفرم يوتيوب به عنوان رقيب تيک‌تاک، بعيد است تمايلي به خريد اين سرويس داشته باشد. از اينرو به نظر مي‌رسد در حال حاضر مايکروسافت و اوراکل از بيشترين شانس براي خريد اين شبکه اجتماعي برخوردار هستند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره