نماد آخرین خبر

وضعیت ظرفیت پهنای باند شبکه ملی برای مراسم محرم

منبع
مهر
بروزرسانی
وضعیت ظرفیت پهنای باند شبکه ملی برای مراسم محرم

مهر/ نايب رئيس هيئت مديره شرکت زيرساخت از ارائه ۲ هزار مودم و سيم کارت رايگان به هئيت هاي عزاداري محرم براي برگزاري آنلاين اين مراسم خبر داد و گفت: ظرفيت پهناي باند براي برگزاري مراسم مناسب است.
سجاد بنابي  در مورد آمادگي شبکه ارتباطي کشور براي برگزاري مراسم آنلاين عزاداري محرم ۹۹ و نيز دستور رئيس جمهور مبني بر تقويت زيرساخت‌هاي فضاي مجازي در اين ايام گفت: ما در موضوع پخش مراسم‌هاي مذهبي در کشور با توجه به آنکه ترافيک اين مراسم داخل کشور و روي شبکه ملي اطلاعات است، مشکل پهناي باند نداريم و کاملاً آماده ارائه خدمات در اين ايام هستيم.

وي ادامه داد: تقريباً چيزي در حدود ۳ برابر پيک مصرف فعلي، در شبکه ملي اطلاعات ظرفيت خالي پهناي باند وجود دارد و امکان در اختيار قرار دادن اين ظرفيت را به متقاضيان داريم. به جرات مي‌توان گفت که به هر ميزان که کاربران در لايه هسته شبکه ملي اطلاعات پهناي باند مصرف کنند، مشکلي از نظر ظرفيت وجود نخواهد داشت.

بنابي گفت: در همين حال طي هماهنگي که سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اپراتورهاي اينترنت ثابت و موبايل داشته است، اين اپراتورها نيز آماده ارائه خدمات مربوطه به کاربران در لايه دسترسي شبکه ملي اطلاعات هستند.


نائب رئيس هيئت مديره شرکت ارتباطات زيرساخت در خصوص رايگان شدن پهناي باند مربوط به هيئت‌هاي عزاداري ماه محرم ۹۹ اظهار داشت: در بحث مصرف کننده، ما پهناي باند مصرفي را در سيستم‌هايي مانند «هيئت آنلاين» و سيستم «تکيه» متعلق به مجموعه سازمان تبليغات اسلامي رايگان کرديم.

وي افزود: البته در مورد پلتفرم «تکيه» بيشتر بحث توليد محتوا مطرح است و هيئت‌ها مي‌توانند براي پخش محتواي مراسم خود به جاي چندين بار ضبط، از سرويس چندپخشي پلتفرم تکيه استفاده کنند. در اين صورت پهناي باند کاربران براي استفاده از اين پلتفرم رايگان مي‌شود.

بنابي گفت: براي رايگان شدن ترافيک دسترسي به سامانه «هيئت آنلاين» نيز با هماهنگي اعلام شده از سوي وزارت ارتباطات، اپراتورها اين پهناي باند را رايگان کرده‌اند.

وي اضافه کرد: در بحث توليد محتوا نيز وزارت ارتباطات با همکاري سازمان تبليغات اسلامي براي همه هيئت‌هايي که اين مجموعه معرفي کرده، حدود ۲ هزار مودم و سيم کارت درنظر گرفته است تا هيئت‌ها بتوانند برنامه‌هاي خود را به صورت رايگان روي شبکه قرار دهند و کاربران از اين محتوا استفاده کنند. اين اقدام با همکاري ميان وزارت ارتباطات، سازمان تبليغات اسلامي و يک اپراتور شکل گرفته است.

اين مقام مسئول گفت: در صورتي که هر پيام رسان درخواست بدهد اين آمادگي وجود دارد که با هماهنگي سازمان تنطيم مقررات و ارتباطات راديويي و اپراتورهاي اينترنت، پهناي باند پخش مراسم عزاداري روي سيستم اين پيام رسان ها نيز رايگان شود.

نائب رئيس هيئت مديره شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: در لايه ارتباطات زيرساخت نيز تمهيدات براي آمادگي شبکه از پيش از اين اتفاق افتاده است. با توجه به اينکه پس از شيوع ويروس کرونا از اسفند ۹۸ مصرف شبکه ملي اطلاعات بسيار افزايش يافت، ما ظرفيت شبکه زيرساخت را به اندازه کافي بالا برديم و کاربران مي‌توانند در شبکه ملي اطلاعات از ترافيک خوب و مناسبي استفاده کنند.


بنابي با اشاره به اينکه در زمينه ترافيک خارجي نيز مشکل پهناي باند بين الملل نداريم و بيش از يک سال است که در اين زمينه ظرفيت خالي وجود دارد و به اشباع نرسيده است، ادامه داد: مگر اينکه شاهد يک قطعي جدي و غيرمنتظره باشيم که خارج از اراده ما باشد.

وي گفت: شيفت‌هاي کاربري در شرکت ارتباطات زيرساخت به صورت ۲۴ ساعته است و در تمامي ساعات شبانه روز مجموعه بخش فني در تهران و استان‌ها پاي کار هستند تا در صورتي که مشکلي در شبکه به وجود بيايد در اسرع وقت آن را برطرف کنند. در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني نيز مديران شرکت ارتباطات زيرساخت و مجموعه فني به صورت تمام وقت پاي کار خواهيم بود تا در مراسم تاسوعا و عاشورا با توجه به وضعيت موجود، دسترسي آنلاين مردم به هيئت‌هاي مختلف بدون کمترين مشکلي صورت بگيرد.

 حسن روحاني رئيس جمهور روز گذشته در جلسه ملي مقابله با کرونا تاکيد کرد: از وزير ارتباطات مي‌خواهم به هيچ مسئولي در تاسوعا و عاشورا مرخصي ندهد و همه پاي کار باشند.

وي افزود: پهناي باند و امکان ارتباطي در ماه محرم بايد در سراسر کشور به بهترين وجه در اختيار مردم باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره