نماد آخرین خبر

حذف ۱۱.۴ میلیون ویدیو از یوتیوب

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
حذف ۱۱.۴ میلیون ویدیو از یوتیوب

ديجياتو/ يوتيوب از حذف ۱۱.۴ ميليون ويديو در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ (آوريل تا ژوئن) خبر داد که بيشتر آنها (۱۰.۸۴ ميليون) توسط هوش مصنوعي گزارش شده‌اند.

يوتيوب مي‌گويد به دليل دنياگيري ويروس کرونا تعداد کارمندان اين شرکت که ويديوها را براي پيروي از قوانين بررسي مي‌کنند، کاهش قابل توجهي پيدا کرده است. به همين دليل اين سايت مجبور شده تا براي مديريت ويديوها از هوش مصنوعي استفاده کند که به سختگيري بيشتر و حذف بيش از دو برابر ويديوي بيشتر نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ (ژانويه تا مارس) منجر شده است.

به گفته يوتيوب استفاده از هوش مصنوعي، حذف محتواهاي مشکوک به افراطي گري و کودک آزاري را بيش از ۳ برابر افزايش داده است. علاوه بر اين ويديوهايي که مخاطب را به مبارزه مي‌طلبند (Dare)، ويديوهاي چالش و ديگر محتواهايي که مشکوک به آسيب رساندن به مخاطبين کم سن و سال بوده‌اند، از اين پلتفرم حدف شده‌اند.

از ۱۱.۴ ميليون ويديوي حذف شده، ۳.۸ ميليون ويديو به دليل احتمال آسيب به کودکان، ۳.۲ ميليون به دليل اسپم يا کلاهبرداري، ۱.۷ ميليون به دليل برهنگي يا محتواي جنسي، ۱.۲ ميليون به خاطر خشونت و ۹۰۰ هزار ويديو به دليل ترويج خشونت از يوتيوب حذف شده‌اند.

۳۸۲ هزار ويديو توسط کاربران، ۱۶۷ هزار ويديو توسط گزارش دهندگان معتمد (Trusted Flagger)، ۲ هزار و ۲۲۰ ويديو توسط سازمان‌هاي غيرانتفاعي يا NGO‌ها و ۲۵ ويديو نيز توسط دولت‌ها براي حذف به يوتيوب گزارش شده‌اند. يوتيوب همچنين از حذف ۱.۹ ميليون کانال و بيش از ۲ ميليارد کامنت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ خبر داد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره