نماد آخرین خبر

هزاران فروشنده هندی از آمازون شاکی شدند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هزاران فروشنده هندی از آمازون شاکی شدند

ايسنا/ گروهي متشکل از بيش از ۲۰۰۰ فروشنده آنلاين شکايت ضدانحصارطلبي عليه آمازون در هند تنظيم کرده و اين شرکت آمريکايي را متهم کردند از فروشندگاني حمايت کرده که تخفيفهاي آنها باعث کسادي بازار فروشندگان مستقل شده است.

اين شکايت چالش رگولاتوري جديدي براي آمازون در هند به همراه خواهد داشت که با وجود فضاي رگولاتوري پيچيده در اين کشور۵.۶ ميليارد دلار سرمايه گذاري کرده است.

کميسيون رقابت هند در ژانويه دستور داد تحقيقاتي از آمازون و رقيبش فليپ کارت که متعلق به شرکت والمارت است، در خصوص نقض قوانين رقابت و برخي از شيوه هاي تخفيف انجام بگيرد.

در پرونده اخير انجمن فروشندگان آنلاين هند که اعضاي آن کالاهايشان را در آمازون و فليپ کارت مي فروشند، مدعي هستند آمازون از شيوه هاي تجاري غيرمنصفانه اي استفاده مي کند.

اين گروه مدعي شده اند که بخش عمده فروشي آمازون هند کالاها را به صورت عمده از توليدکنندگان خريداري کرده و آنها را به قيمت ارزانتر به فروشندگاني مانند کلود تيل مي فروشد. اين فروشندگان کالاها را در سايت هندي آمازون با تخفيف زياد براي فروش عرضه مي کنند.

آمازون در بيانيه اي اعلام کرد از همه قوانين هند تبعيت مي کند و وب سايت هندي اين شرکت يک بازار عرضه محصولات شرکتهاي ديگر است و در آن فروشندگان در مورد قيمت محصولات مورد عرضه شان تصميم مي گيرند. همچنين اعلام کرد واحد عمده فروشي آمازون به همه شرکتها امکان مي دهد محصولات را خريداري کنند و هر کسي مي تواند در آن ثبت نام کند.

مقررات هند به آمازون اجازه داده که يک فروشگاه اينترنتي را اداره کند که در آن فروشندگان مي توانند کالاهاي خود را با پرداخت هزينه اي به اين شرکت، عرضه کنند.

هند سال گذشته مقررات را تشديد کرد تا مانع تخفيفهاي سنگين شود اما فروشندگان کوچک همچنان مي گويند که آمازون از ساختار کسب و کار پيچيده اي براي دور زدن محدوديتها استفاده مي کند. اتهامي که اين شرکت منکر آن است.

بر اساس گزارش رويترز، آمازون اعلام کرده که در هند براي بيش از ۶۵۰۰۰۰ فروشنده، پلتفرم تجارت الکترونيکي فراهم کرده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره