نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

گوشی فیرفون ۳ پلاس رونمایی شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوشی فیرفون ۳ پلاس رونمایی شد

ديجياتو/ شرکت فيرفون (Fairphone) از موبايل فيرفون ۳ پلاس رونمايي کرد. اين گوشي از بسياري جهات شبيه فيرفون ۳ است اما حالا به دوربين اصلي ۴۸ مگاپيکسلي و دوربين سلفي ۱۶ مگاپيکسلي مجهز شده است.

از آنجا که شرکت فيرفون به مسائل زيست محيطي اهميت مي‌دهد، کاربران فيرفون ۳ مي‌توانند دوربين اصلي ۱۲ مگاپيکسلي و سلفي ۸ مگاپيکسلي گوشي خود را با سنسورهاي ۴۸ و ۱۶ مگاپيکسلي تعويض کنند تا توليد پسماند الکترونيکي کاهش پيدا کند. علاوه بر اين امکان تعويض ديگر قطعات گوشي از جمله نمايشگر و باتري وجود دارد تا کاربران به تعويض نکردن گوشي تشويق شوند.

يکي از تفاوت‌هاي فيرفون ۳ پلاس با مدل استاندارد اين است که پنل پشتي آن شفاف نيست، اما همچنان طراحي ماژولار را حفظ کرده که تعمير آن را آسان‌تر مي‌کند. درون جعبه اين گوشي پيچ گوشتي کوچکي قرار گرفته که کاربر مي‌تواند به کمک آن بيشتر قطعات را تعويض کند. آنطور که سازنده مي‌گويد، در ساخت فيرفون ۳ پلاس از ۴۰ درصد پلاستيک بازيافتي استفاده شده و در تأمين ديگر مواد آن به مسائل زيست محيطي توجه شده است.

فيرفون ۳ پلاس از نمايشگر ۵.۶۵ اينچي IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پيکسل برخوردار است که نسبت تصوير ۱۸ به ۹ را ارائه کرده و توسط گوريلا گلس ۵ محافظت مي‌شود. زير نمايشگر چيپست ۱۴ نانومتري اسنپدراگون ۶۳۲ و حافظه رم ۴ گيگابايتي وظايف پردازشي را بر دوش مي‌کشند.

باتري ۳۰۰۰ ميلي آمپر ساعتي است و از شارژ سريع QuickCharge کوالکام پشتيباني مي‌کند. حافظه داخلي ۶۴ گيگابايتي بوده و مي‌توان ظرفيت آن را بوسيله کارت حافظه microSD ارتقاء داد. از ديگر ويژگي‌هاي اين گوشي مي‌توان به پشتيباني از دو سيمکارت، حسگر اثر انگشت فيزيکي در پنل پشتي، جک ۳.۵ ميليمتري هدفون و NFC اشاره کرد.

فيرفون ۳ پلاس از هم اکنون از وب سايت سازنده قابل پيش خريد بوده و از تاريخ ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهريور) با قيمت ۵۵۴ دلار روانه بازار مي‌شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره