گزارش مالی جدید شیائومی منتشر شد
زوميت/ شيائومي گزارش مالي سهماهه دوم سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد.
گزارش مالي شرکت چيني نشان ميدهد که بهلطف فروش درخورتوجه محصولات در کشورهاي اروپايي، شيائومي توانسته به درآمد چشمگيري دست يابد.
شيوع بيماري کرونا تأثيرات مخربي روي درآمد کسبوکارهاي بزرگ و کوچک گذاشته است؛ اما گزارش مالي سهماههي دوم ۲۰۲۰ شيائومي نشاندهندهي درآمد مطلوب شرکت چيني در بازهي زماني ذکرشده است. شيائومي در اين بازه توانسته درآمدي افزونبر ۷/۷ ميليارد دلار کسب کند و درمقايسهبا بازهي زماني مشابه در سال ۲۰۱۹ با رشد ۳/۱ درصدي در ميزان درآمد خود مواجه شود.
درمقايسهبا سهماههي اول سال ۲۰۲۰ نيز درآمد شيائومي رشدي ۷/۷ درصدي به خود ديده که نتايجي اميدوارکننده براي مقامهاي شرکت چيني بههمراه دارد. درحاليکه برخي از شرکتهاي سازنده گوشي هوشمند وضعيت بسيار بدي را پشتسر گذاشتهاند، شيائومي توانسته با مديريت درست منابع، نهتنها با افت درآمد دربرابر نتايج بهدستآمده در سال گذشته مواجه نشود؛ بلکه درآمد خود را افزايش نيز دهد.
سود حاصل از درآمد ۷/۷ ميليارد دلاري شيائومي در بازهي زماني سهماههي دوم سال ۲۰۲۰ رقمي بيش از ۶۵۰ ميليون دلار برآورد شده که درمقايسهبا ميزان سود خالص شرکت چيني در سهماههي دوم سال ۲۰۱۹ با رشدي ۱۲۹/۸ درصدي همراه بوده است. ناگفته نماند درمقايسهبا سود خالص کسبشده در سهماههي اول سال ۲۰۲۰ نيز رشدي ۱۰۸ درصدي بهچشم ميخورد.
در آمارهاي مقامهاي شيائومي مشاهده ميشود که شرکت چيني توانسته به فروش محصولات خود در دوران شيوع بيماري کرونا ادامه دهد و حتي مشتريان بيشتري نيز کسب کند. درمقايسهبا ژانويهي ۲۰۲۰، سران شرکت چيني ادعا ميکنند تعداد گوشيهاي فعالشده در روز ۱۲۰ درصد افزايش يافته است. چنين آماري متعلق به تعداد دستگاههايي است که اولينبار مشتريان فعال و راهاندازي ميکنند.
سران شيائومي نقش بازارهاي اروپايي را در موفقيت کسبشده بسيار مهم و پررنگ عنوان کردهاند. شيائومي درمقايسهبا بازهي زماني سهماههي دوم سال ۲۰۱۹، در سهماههي دوم سال ۲۰۲۰ توانسته ميزان فروش گوشيهاي هوشمند در کشورهاي اروپايي را ۶۵ درصد افزايش دهد؛ بهگونهاي که به پرفروشترين برند گوشيهاي هوشمند در اسپانيا و به دومين برند پرفروش در فرانسه و به چهارمين برند پرفروش در آلمان تبديل شود.
در هند اوضاع کمي براي شيائومي ناگوار بوده است؛ زيرا بهدليل تعطيلي بازار و افت در توليد محصولات، تعداد گوشيهاي هوشمند فعالشده در روز با افت ۲۸ درصدي همراه بوده است. در آمارها مشخص ميشود که تقاضاي کاربران هندي با کاهش مواجه نشده؛ بلکه کاهش موجودي تلفنهاي هوشمند در بازار به افت فروش محصولات شيائومي ختم شده است.
هند بزرگترين بازار محصولات شيائومي در خارج از مرزهاي چين است؛ اما تا زمانيکه توليد و عرضهي محصولات به حالت عادي بازنگردد، شرکت چيني با افت فروش محصولات خود در بازار هند مواجه خواهد شد.