نماد آخرین خبر

مدیر عامل تیک تاک استعفا کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
مدیر عامل تیک تاک استعفا کرد

ديجياتو/ با شدت گرفتن فشارها بر اپليکيشن تيک تاک، کوين مير مديرعامل اين پيام رسان از سمت خود استعفا کرد. آقاي مير در يادداشتي که به همين بهانه براي کارکنان تيک تاک ارسال کرد چنين گفته است:

در هفته هاي اخير جو سياسي به شدت تغيير کرده و من هم تلاش زيادي کردم تا شفاف سازي کنم که به چه تغييرات ساختاري در سازمان نياز داريم و اين تغييرات چه معنا و مفهومي براي نقش جهاني من دارند.

به خاطر مخالفت هايي که با ما وجود دارد و همچنين در راستاي تلاش هايي که براي دستيابي به توافق [با دولت آمريکا] صورت گرفته، تصميم گرفتم شما را در جريان بگذارم که مي خواهم شرکت را ترک کنم.
آقاي مير از مديران ارشد سابق در ديزني است و چهار ماه پيش توسط تيک تاک استخدام شد تا مديريت اين پيام رسان محبوب را در دست بگيرد؛ اپليکيشني چيني که براي نخستين بار با استقبال گسترده کاربران در جوامع غربي روبرو شده است. مير علاوه بر مسئوليت هاي خود در پست مديرعاملي تيک تاک، در سمت مدير ارشد عملياتي ByteDance (شرکت مادر تيک تاک) نيز فعاليت مي کرد.


اما درست همزمان با استخدام آقاي مير فشارهاي دولت آمريکا بر اين اپ چيني افزايش يافت و ترامپ تهديد کرد که اگر ByteDance تيک تاک را به يک شرکت آمريکايي نفروشد آن را در قلمرو خود مسدود مي کند.

سخنگوي تيک تاک هم در بيانيه اي پيرامون استعفاي مديرعامل خود چنين گفت:

از اينکه شرايط سياسي پوياي چند ماه اخير محدوده اختيارات و نقش آقاي مير را دستخوش چنين تغيير شگرفي کرده است خرسنديم و کاملا به تصميم او احترام مي گذاريم.
اما جالب است بدانيد که حتي پيش از صدور فرمان اجرايي ترامپ براي مسدود سازي تيک تاک مديران اين شرکت مشغول بررسي تغييرات ساختاري در تيک تاک بودند. حدودا دو ماه پيش وال استريت ژورنال گزارش داد که ByteDance مشغول بررسي طرح انتقال مقر اصلي اش به خارج از چين يا انتخاب اعضاي جديد براي هيئت مديره اش است تا با اين کار از چين فاصله بگيرد.

Edith Yeung شخصي که سالهاست روي شرکت هاي چيني سرمايه گذاري مي کند در اين باره گفت که استعفاي کوين مير عقب گرد بسيار بزرگي براي تيک تاک است.

براساس فرمان اجرايي ترامپ تيک تاک خطري عليه امنيت ملي آمريکا محسوب مي شود زيرا اين اپ حجم قابل توجهي از ديتاي کاربرانش را جمع آوري مي کند و ممکن است اين اطلاعات را در اختيار حزب کمونيست چين قرار دهد.

اقدامات صورت گرفته عليه تيک تاک اما بخشي از جنگ فناوري چين و آمريکا است که از مدت ها پيش ديگر شرکت هاي بزرگ در اين کشور از جمله وي چت و هواوي نيز ترکش هاي آن را دريافت کردند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره