اینستاگرام در پی تغییر چهره
ديجياتو/ اينستاگرام قصد دارد چينش آيکنها در صفحه اصلي يا همان هوم اسکرين را تغيير دهد و تبهاي Shop و Reels را به آن اضافه کند. اين پلتفرم در حال آزمايش سه طرح متفاوت است.
به نظر ميرسد صفحه اصلي اينستاگرام قرار است شلوغتر شود. اين شبکه اجتماعي با انتشار توييت جديد از آزمايش طرحهاي مختلف براي صفحه اصلي اپليکيشن خبر داد که در آنها چينش آيکنها در منوهاي پايين و بالا فرق ميکند. قرار است به صفحه اصلي تب Reels و همچنين فروشگاه يا Shopping نيز اضافه شود.
صفحه اصلي اينستاگرام در حال حاضر ظاهر نسبتاً سادهاي دارد. در منوي پايين پنج آيکن به چشم ميخورد که هر کدام شما را به يک صفحه ميبرند؛ آيکن وسط براي ايجاد پست جديد است و بقيه آيکنها نيز صفحه اصلي، Explore، Activity و پروفايل را باز ميکنند. آيکن اينباکس نيز در سمت راست و بالاي صفحه قرار گرفته است.
حال اينستاگرام در حال آزمايش سه طرح جديد براي صفحه اصلي است که در هر کدام از آنها نحوه چينش آيکنها با ديگري فرق دارد. اين طرحها در فاز آزمايشي هستند، اما آنطور که MakeUseOF گزارش ميکند، ممکن است يکي از آنها در آينده نزديک جاي طرح فعلي را بگيرد.
قابليت Reels که به کمک آن ميتوانيد مثل تيکتاک ويديوهاي کوتاه و جالب درست کنيد، به زودي با آيکن اختصاصي به صفحه اصلي اينستاگرام اضافه ميشود. علاوه بر اين تب فروشگاه نيز آيکن اختصاصي خود را در صفحه اصلي خواهد داشت.
همانطور که در تصوير ملاحظه ميکنيد اينستاگرام در يکي از طرح ها آيکن Activity و Explore را در گوشه سمت راست صفحه قرار داده و آيکنهاي فروشگاه و Reels را در منوي پايين و کنار آيکن پست جديد قرار داده است. در طرح سمت راست نيز آيکن ايجاد پست جديد به کلي از منوي پايين حذف شده و به گوشه سمت راست و کنار آيکن پيغام خصوصي منتقل شده است.