نماد آخرین خبر

والمارت ارسال آزمایشی کالا با پهپاد را کلید زد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ والمارت از شروع تست سرويس تحويل با پهپاد خود خبر داد. اين فروشگاه براي تحويل محصولات خانگي و مواد غذايي به مشتريان توسط پهپاد با شرکت «Flytrex» همکاري مي‌کند.

در حال حاضر چندين شرکت در حال کار روي سرويس تحويل کالا با پهپاد هستند که يکي از بزرگترين آن‌ها، آمازون است که موفق به کسب تاييديه از سوي اداره هوانوردي فدرال (FAA) شده. علاوه بر بزرگترين فروشگاه آنلاين جهان، آلفابت نيز سال گذشته ميلادي پروژه «وينگ» را معرفي کرد که در مراحل اوليه قرار دارد.

با توجه به سرمايه‌گذاري کمپاني‌هاي مختلف، اعلام چنين موضوعي از سوي والمارت چندان تعجب‌برانگيز نيست. از مدت‌ها قبل اين کمپاني به دنبال توسعه سرويس تحويل کالا با استفاده از پهپاد بوده و خبر اخير، قدم بعدي آن در اين زمينه محسوب مي‌شود.

برنامه والمارت در شهر «فايتويل» در «کاروليناي شمالي» شروع به فعاليت کرده و در آينده روي تحويل برخي مواد غذايي و کالاهاي اساسي خانگي از فروشگاه‌هاي والمارت تمرکز خواهد کرد. اين سرويس از پهپادهاي خودکار Flytrex استفاده مي‌کند که توسط يک داشبورد هوشمند و ساده کنترل مي‌شوند. اين کمپاني اميدوار است با اين اقدام خود به شناختي از تجربه مشتري دست پيدا کند.

والمارت اعلام کرده براي استفاده گسترده از اين سيستم راه طولاني در پيش دارد. در حالي که به گفته اين فروشگاه چنين اقدامي شبيه به فيلم‌هاي علمي تخيلي به نظر مي‌رسد، مي‌خواهد بهترين سيستم را براي اين کار مورد آزمايش قرار دهد. اين شرکت اعتقاد دارد که هم اکنون مي‌تواند فناوري خودکار را مورد آزمايش قرار دهد و بهترين استفاده از آن را ياد بگيرد.

پهپادهاي مورد استفاده اين فروشگاه حداکثر سرعتي برابر ۵۱ کيلومتر بر ساعت دارند، مي‌توانند مسافت ۱۰ کيلومتري را طي کنند و قادر به انتقال محموله‌ها با حداکثر وزن ۳ کيلوگرم هستند. تاييديه صادر شده از سوي FAA تنها امکان آزمايش اين سيستم را در کاروليناي شمالي فراهم مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره