نماد آخرین خبر

گوگل اینترنت ۲ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوگل اینترنت ۲ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند

ديجياتو/ گوگل اعلام کرد سرويس اينترنت پرسرعت اين شرکت به نام «فايبر» از اواخر سال جاري ميلادي اينترنت ۲ گيگابيت بر ثانيه(۲۵۰ مگابايت بر ثانيه) را با هزينه ماهانه ۱۰۰ دلار در برخي از شهرهاي آمريکا ارائه مي‌کند.

هزينه مذکور ۳۰ دلار از تعرفه فعلي براي اينترنت ۱ گيگابيت بيشتر است. البته فقط سرعت دانلود افزايش خواهد داشت و سرعت آپلود همان ۱ گيگابيت بر ثانيه خواهد بود. گوگل با اين طرح «روتر واي‌فاي ۶ و مش روتر جديد» را نيز به مشتريان تحويل مي‌دهد.

اين طرح از ماه آينده به صورت آزمايشي در شهر «نشويل» ايالت تنسي و شهر «هانتسويل» ايالت آلاباما راه اندازي خواهد شد و از اواخر سال جاري ميلادي در اين دو شهر به طور کامل ارائه خواهد شد. گوگل مي‌گويد در حال حاضر سرويس‌هاي Fiber و Fiber Webpass (که از امواج بيسيم به جاي کابل‌هاي نوري استفاده مي‌کند) را در ۱۹ شهر ايالات متحده ارائه مي‌کند. اينترنت ۲ گيگابيت بر ثانيه از اواخر سال جاري ميلادي به صورت آزمايشي در کشورهاي ديگر نيز ارائه خواهد شد و از اوايل سال ۲۰۲۱ در «بيشتر» شهرها ارائه مي‌شود.

گوگل فايبر دسامبر سال ۲۰۱۹ ارائه اينترنت ۱۰۰ مگابيت بر ثانيه به مشتريان جديد را متوقف کرد و فوريه امسال نيز سرويس تلويزيون را حذف کرد. يکي از مديران ارشد گوگل فايبر پيشتر گفت که هزينه بالاي ارائه سرويس‌هاي تصويري يکي از دلايل اصلي توقف ارائه گسترده اين سرويس بوده است. اما حالا به نظر مي‌رسد با ارائه اينترنت ۲ گيگابيت بر ثانيه گوگل تمرکز بيشتري بر ارائه اينترنت پرسرعت کرده است.

مشترياني که تمايل به دريافت سرويس گوگل فايبر دارند، کافيست به وب سايت گوگل مراجعه کرده و با وارد کردن آدرس ايميل و آدرس محل سکونت ثبت نام کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم