نماد آخرین خبر

اپیک با جنجال می‌خواهد از کاهش محبوبیت فورتنایت جلوگیری کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپیک با جنجال می‌خواهد از کاهش محبوبیت فورتنایت جلوگیری کند

ديجياتو/ اپل دوباره به اپيک گيمز، سازنده بازي فورتنايت حمله و در شکايتي ادعا کرده که اين شرکت براي جلب توجه پرونده‌اي درباره سيستم پرداخت درون برنامه‌اي اين شرکت تشکيل داده است.

غول دنياي فناوري ادعا کرده که پيش از طرح دعوي در دادگاه، ميزان علاقه کاربران به فورتنايت در حال کاهش بوده است:

«بنابر دلايلي که هيچ ارتباطي با ادعاهاي اپيک گيمز عليه اپل ندارد، محبوبيت بازي فورتنايت رو به کاهش است. در ژوئيه ۲۰۲۰ ميزان محبوبيت اين بازي در مقايسه با اکتبر ۲۰۱۹ کاهشي ۷۰ درصدي را تجربه کرده بود. به نظر مي‌رسد اين پرونده و تيترهايي که در رسانه‌ها ايجاد کرده، بخشي از يک کمپين بازاريابي است که براي تجديد نيرو و افزايش محبوبيت اين بازي طراحي شده است.»
پس از افزايش تنش‌ها ميان اپل و اپيک گيمز در ماه گذشته ميلادي، سازنده بازي فورتنايت يک کمپين با هشتگ FreeFortnite و همچنين يک تورنمنت راه‌اندازي کرد که به گيمرها جوايز ضد اپل مي‌دهد.


اپل طبق ديتاي ترند گوگل از کاهش ۷۰ درصدي محبوبيت فورتنايت خبر داده و ميزان جستجوي کاربران براي اين بازي از زمان انتشار در سال ۲۰۱۷ را مورد بررسي قرار داده است. اين کمپاني همچنين به گزارش ماه آوريل «Yahoo Finance» اشاره کرده که نشان مي‌دهد ساير بازي‌هاي «بتل رويال» در حال پيشي گرفتن از فورتنايت هستند. بلومبرگ نيز در آگوست ۲۰۱۹ در گزارشي به کاهش درآمد بازي فورتنايت اشاره کرده بود.

اپل پس از اينکه اپيک سيستم پرداخت مستقيم خود را درون فورتنايت قرار داد، اين بازي را از فروشگاه خود حذف کرد و با شکايت اپيک گيمز مواجه شد. از آن زمان تا به امروز اين پرونده در جريان است و اين کمپاني‌ها مدارک جديدي را در اختيار دادگاه قرار مي‌دهند.

براي اينکه يک اپ بتواند در اپ استور منتشر شود، بايد از سيستم پرداخت اپل استفاده کند که شامل ۱۵ تا ۳۰ درصد کميسيون مي‌شود. اپيک گيمز قصد داشت اپل را مجبور به برگرداندن بازي فورتنايت به اپ استور کند که تلاش‌هاي آن تا به امروز ناکام مانده‌اند. اپل در شکايت اخير خود گفته:

«اپيک آتش را روشن کرد و روي آن بنزين ريخت و با اينکه مي‌تواند با رعايت شرايط قرارداد اين آتش را سريعا خاموش کند، از دادگاه درخواست کمک اضطراري مي‌کند.»
اپيک با افزودن سيستم پرداخت اپل درون اين بازي مي‌تواند دوباره آن را در اختيار کاربران iOS قرار دهد، با اين حال تا به امروز دست به چنين کاري نزده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره