logo

اولین عینک هوشمند فیسبوک با برند ری-بن

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ فيسبوک اعلام کرد اولين عينک هوشمند اين شرکت تحت برند ري-بن سال آينده ميلادي عرضه خواهد شد. اين محصول فاقد نمايشگر بوده و در حال حاضر تحت پروژه‌اي به نام «آريا» در حال شکل گيري است.

مارک زاکربرگ مديرعامل فيسبوک در کنفرانس مجازي Facebook Connect اعلام کرد اولين «عينک هوشمند» اين شرکت سال آينده ميلادي تحت برند «ري-بن» به بازار عرضه مي‌شود. قابليت‌هاي اين محصول در حال حاضر مشخص نيست، اما فيسبوک تأييد کرد که در دسته بندي محصولات واقعيت افزوده (AR) قرار نمي‌گيرد و نمايشگر يکپارچه نخواهد داشت؛ بنابراين احتمالاً به عينک Spectacles محصول شرکت اسنپ يا عينک «اکو فريمز» آمازون شباهت خواهد داشت.


فيسبوک مي‌گويد عينک هوشمند اين شرکت در حال حاضر تحت نام «آريا» (Aria) در حال شکل گيري است و به زودي توسط کارکنان فيسبوک و شرکت‌هاي همکار در دنياي واقعي آزمايش خواهد شد تا مشکلات احتمالي در رابطه با حريم خصوصي، ضبط ويديو و طراحي برطرف شوند.

فيسبوک سال هاست به دنبال ساخت عينک هوشمند با ظاهر عينک طبي است و حالا براي طراحي فريم اولين عينک هوشمند خود به سراغ شرکت طراحي چند مليتي EssilorLuxottica واقع در پاريس رفته است. در حال حاضر نام، طرح نهايي و قيمت اين محصول فاش نشده است.
  
نمونه اوليه عينک واقعيت افزوده پروژه «آريا» که فيسبوک از آن براي تحقيق در مورد فناوري AR استفاده مي‌کند. عينک هوشمندي که قرار است سال آينده توسط ري-بن به بازار عرضه شود ظاهر متفاوتي با اين عينک خواهد داشت.
عينک‌هاي واقعيت افزوده با شمايل عينک‌هاي طبي در سال‌هاي اخير محبوبيت بالايي پيدا کرده‌اند و شرکت‌هايي همچون North (زيرمجموعه گوگل) و Nreal محصولاتي در خور نگرش توليد کرده‌اند. در عين حال کمپاني‌هايي همچون آمازون، اپل، گوگل، اينتل و غيره نيز يا عينک واقعيت افزوده را عرضه کرده و يا سخت مشغول توسعه آن هستند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره