نماد آخرین خبر

قابلیتی جدید به واتساپ‌وب اضافه خواهد شد

منبع
کليک
بروزرسانی

کليک/ توسعه‌دهندگان واتساپ در حال کار روي قابليت احراز هويت از طريق سنسور اثرانگشت روي گوشي هوشمند براي واتساپ‌وب هستند.

مدت زيادي است که نسخه وب واتساپ توسعه داده شده است تا کاربران اين پيام‌رسان بتوانند به‌راحتي و خيلي سريع به واتساپ خود دسترسي داشته باشند. اکنون اين شرکت در حال کار روي قابليتي است تا امنيت نسخه وب واتساپ را افزايش دهد. 

WABetaInfo گزارش مي‌دهد که پيام‌رسان واتساپ که متعلق به شرکت فيس بوک است در حال کار روي قابليت احراز هويت از طريق سنسور اثرانگشت براي نسخه وب خود است. در اين قابليت، هر فردي براي ورود به نسخه وب بايد با سنسور اثر انگشت گوشي خود، هويتش را احراز کند. اين قابليت به ميزان زيادي امنيت نسخه وب واتساپ را افزايش خواهد داد. 


اکنون کاربران براي شروع استفاده از نسخه وب اين پيام‌رسان تنها بايد يک کد QR را با واتساپ روي گوشي خود اسکن کنند و براي استفاده‌هاي بعدي اگر Log Out نکرده باشند تنها کافي است که لپ تاپ و گوشي آن‌ها به اينترنت متصل باشد. 

هنوز مشخص نيست که احراز هويت با اثر انگشت قرار است جايگزين QR کد اوليه شود يا کاربران براي هر بار استفاده از واتساپ وب بايد هويت خود را احراز کنند. به هر حال اين قابليت امنيت نسخه وب را افزايش مي‌دهد و احتمال دسترسي افراد سودجو و هکرها به حساب کاربري افراد کاهش پيدا مي‌کند. 

لازم به ذکر است که تيم توسعه‌دهندگان واتساپ در حال کار روي قابليت‌هاي بيشتري از جمله بي‌صدا کردن چت‌ها براي هميشه يا استفاده از چند نسخه واتساپ در يک گوشي هستند. 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره