نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

گوشی هوشمند Sony Xperia 5 II معرفی شد

منبع
فارنت
بروزرسانی
گوشی هوشمند Sony Xperia 5 II معرفی شد

فارنت/ اگر به گوشي‌هاي بزرگ، عکاسي، موسيقي، فيلم‌، اديت ويدئو و گيمينگ علاقه داريد گوشي جديد سوني يعني Xperia 5 II مي‌تواند گوشي بعدي شما باشد. چندي پيش يک ويدئو تبليغاتي از اين مدل فاش شد که قابليت‌ها و طراحي اين مدل را نشان مي‌داد.

مشخصات Xperia 5 II

نمايشگر اولد 6.1 اينچي 120 هرتزي گوشي جديد سوني رزولوشني برابر با 1080p پلاس دارد و نسبت نمايشگر هم 21:9 خواهد بود و از فناوري HDR و قابليت Creator Mod بهره مي‌برد. اين قابليت‌ها به شما اجازه مي‌دهد فيلم را دقيقا همان‌طور که کارگردان مي‌خواسته مشاهده کنيد. اين گوشي به نوعي برادر کوچک‌تر( از نظر اندازه) Xperia 1 II است. گوشي مذکور قيمت بسيار بالايي داشت و صفحه نمايش هم تقريبا بيش از حد بلند و بزرگ بود. Xperia 5 II در بسياري از موارد نسبت به Xperia 1 II پيشرفت‌هاي زيادي داشته است.

پرچم‌دار جديد سوني به تراشه اسنپدراگون 865، باتري 4000 ميلي‌آمپر ساعتي، نمايشگر 120 هرتزي، دو بلندگوي استريو و جک هدفون مجهز خواهد بود. اين قابليت‌ها مي‌توانند يک تجربه گيمينگ مناسب را به کاربر ارائه کنند.

در دوربين هم از 3 لنز زايس با فاصله‌هاي کانوني 16، 24 و 70 ميلي‌متر استفاده شده است. هر سه لنز استفاده شده داراي سنسور 12 مگاپيکسلي هستند. شرکت سوني ادعا کرده اين دوربين توان ضبط ويدئو با کيفيت 4K HDR و سرعت 120 فريم در ثانيه را در حالت اسلوموشن دارد. نرم‌افزار ويژه سوني هم در زمينه فيلم‌برداري مي‌تواند کنترل کاملي روي فيلم‌برداري و اديت به کاربران بدهد.

اين گوشي در دو نسخه 128 و 256 گيگابايتي عرضه خواهد شد و از کارت حافظه نيز پشتيباني خواهد کرد. اين قابليت‌ها مي‌تواند براي عکاسان و فيلم‌برداراني که به ظرفيت زيادي نياز دارند بسيار کاربردي باشد. Xperia 5 II همچنين از دو سيم‌کارت و تکنولوژي 5G پشتيباني مي‌کند.

در بدنه و نمايشگر پرچم‌دار سوني نيز از گوريلا گلس 6 استفاده شده و از استاندارد IP68/IPX5 براي مقاومت در برابر گرد و غبار و آب برخوردار است و در چهار رنگ مشکي، خاکستري، آبي و صورتي عرضه مي‌شود.

نقطه قوت سري Xperia سوني در دوربين و قابليت‌هاي آن مانند فوکوس خودکار قدرتمندش است. در Xperia 5 II هم سيستم فوکوس خودکار توان فوکوس روي چشم انسان يا حيوانات را با سرعت و وضوحي فوق‌العاده دارد. پرچم‌دار جديد سوني از عکس‌برداري پرسرعت (20 عکس در ثانيه) نيز بهره مي‌برد.

يک گوشي جذاب براي گيمرها

علي‌رغم کوچک‌تر شدن در اندازه باتري اين مدل از نظر ظرفيت نسبت به نسل قبل پيشرفت داشته است. باتري 4000 ميلي‌آمپر ساعتي Xperia 5 II با شارژر 18 واتي سوني شارژ مي‌شود؛ البته اين گوشي از شارژرهايي تا قدرت 21 وات پشتيباني خواهد کرد. شارژر اصلي اين مدل 50 درصد باتري را در تنها 30 دقيقه پر خواهد کرد.

سوني همچنين دو قابليت جذاب و نوآورانه براي باتري اضافه کرده است. قابليت اول به شما اجازه مي‌دهد تا سرعت شارژ را کم کرده و يا حداکثر شارژ را روي 90 درصد تنظيم کنيد. اين موارد به بيشتر شدن عمر باتري کمک خواهد کرد. قابليت ديگر اين گوشي در زمينه باتري امکان استفاده مستقيم از انرژي تامين شده توسط شارژر است. در اين روش باتري ديگر شارژ نمي‌شود و با داغ شدن کمتر ميزن بازده بالاتر مي‌رود.

وجود جک هدفون و صداي Hi Res با هدفون‌هاي بي‌سيم و سيم‌دار و دو بلندگوي استريو با پشتيباني Dolby Atmos و 360 Reality Audio هم مي‌تواند در تجربه بازي‌ها، ديدن فيلم و گوش دادن به موسيقي تاثير زيادي داشته باشد.

اين مدل با قيمت 950 دلار در سه ماهه سوم امسال عرضه خواهد شد. کساني که Xperia 5 II را زودتر سفارش دهند يک پاوربانک 10,000 ميلي‌آمپرساعتي و 21,600 امتياز در بازي Call Of Duty Mobile دريافت خواهند کرد.

سوني به همراه اين مدل دو کاور نيز منتشر خواهد کرد. يکي از اين کاورها يک استند داخلي دارد و مدل ديگر هم يک گارد معمولي و استاندارد خواهد بود. گوشي Xperia 5 II از کنترلر کنسول پلي استيشن 4 نيز پشتيباني مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره