نماد آخرین خبر

جزئیات جدیدی از گوشی گلکسی زد فلیپ 2 لو رفت

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
جزئیات جدیدی از گوشی گلکسی زد فلیپ 2 لو رفت

مجله ديجي کالا/ سامسونگ در سال جاري از دو گوشي تاشو گلکسي زد فولد ۲ و گلکسي زد فليپ رونمايي کرد. دو محصولي هيجان‌انگيزي که از نمايشگر تاشونده بهره مي‌برند و قابليت‌هاي زيادي دارند. اما امروز افشاگري ويتنامي با نام چان، اطلاعاتي در رابطه با گلکسي زد فليپ ۲ منتشر کرد.

در سال ۲۰۱۹، اولين گوشي تاشوي سامسونگ با نام گلکسي فولد راهي بازار شد. غول کره‌اي در سال ۲۰۲۰ اما تصميم گرفت به محصولات تاشوي خود بهاي بيشتري داده و نام جديدي براي آن‌ها در نظر بگيرد. اينطور شد که شاهد رونمايي از گوشي‌هاي سري زد (Z) بوديم و اولين گوشي‌هاي اين سري هم گلکسي زد فليپ و گلکسي زد فولد ۲ نام داشتند.

انتظار داريم سال بعد سامسونگ نسخه‌ي دوم گلکسي زد فليپ را هم راهي بازار کند که به لطف چان، افشاگر ويتنامي، از بخشي از مشخصات آن نيز باخبر شديم. اينطور که به نظر مي‌رسد، گلکسي زد فليپ ۲ از نمايشگر ثانويه‌ي بزرگ‌تري برخوردار خواهد بود. سامسونگ از گلکسي فولد به زد فولد ۲، اندازه‌ي نمايشگر ثانويه را به ۶.۲۳ اينچ افزايش داد اما در زد فليپ، اين نمايشگر تنها ۱.۱ اينچ بزرگي دارد که البته به خاطر شکل طراحي متفاوتي که دارند، طبيعي است.

متاسفانه اين افشاگر در رابطه با اندازه‌ي دقيق اين نمايشگر جزئياتي را منتشر نکرد و به همين خاطر نمي‌توانيم بگوييم آيا اين صفحه مانند نمايشگر موتورولا ريزر ۲۰۲۰ آنقدر بزرگ هست که کاربر بتواند به‌ راحتي از طريق آن پيام متني نوشته و يا برخي از برنامه‌ها را اجرا کند. ظاهرا براي مشخص شدن اين موضوع بايد کمي بيشتر منتظر بمانيم.

علاوه بر اين‌ها، چان اعلام کرده شيشه‌ي محافظ صفحه‌ي کنوني که UTG (مخفف عبارت Ultra Thin Glass) نام دارد، با بهبودي‌هايي همراه خواهد شد. ديگر بخش‌هايي که احتمالا شاهد پيشرفت در آن‌ها خواهيم بود، مکانيزم لولاها و باتري است. زد فليپ کنوني از يک باتري ۳۳۳۰ ميلي‌آمپر ساعتي بهره مي‌برد و اين براي يک گوشي هوشمند سال ۲۰۲۰ آنقدرها کافي به نظر نمي‌رسد.

همچنين گفته مي‌شود اين گوشي از نمايشگر ۱۲۰ هرتزي نيز بهره مي‌برد که خب البته خود چان هم در رابطه با اين ادعا آنقدرها مطمئن نيست. اما از آن جايي که در حال حاضر بسياري از پرچم‌دارها به نمايشگرهايي با رفرش ريت بالا مجهز مي‌شوند، بعيد نيست زد فليپ ۲ نيز از چنين نمايشگري بهره‌مند شود.

جزئياتي که چان در رابطه با کهکشاني تاشوي مورد انتظار سامسونگ در توييتر منتشر کرد به سه بخش تقسيم مي‌شوند. وي در رابطه با نمايشگر ثانويه‌ي بزرگ‌تر، شيشه‌ي UTG بهبود يافته، مکانيزم پيشرفته‌تر لولاها و باتري بزرگ‌تر مطمئن است. در رابطه با نمايشگر ۱۲۰ هرتزي اطمينان کامل ندارد و در رابطه با مشخصات فني نظير اندازه‌ي نمايشگر، چيپست بکار رفته، دوربين‌ها، طراحي و مواردي از اين دست کاملا بي‌خبر است.

از آن جايي که سامسونگ سرمايه‌گذاري ويژه‌اي روي گوشي‌هاي تاشو کرده، به نظر مي‌رسد سال بعد قطعا شاهد رونمايي از محصولات اين‌چنيني خواهيم بود. بنابراين انتظار مي‌رود در ماه‌هاي آتي خبرهاي بيشتري در رابطه با نماينده‌ي جديد سامسونگ بشنويم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره