نماد آخرین خبر

سیستم مورد نیاز بازی سام ماجراجو ۴ اعلام شد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
سیستم مورد نیاز بازی سام ماجراجو ۴ اعلام شد

گجت نيوز/ بازي Serious Sam 4 کمتر از يک هفته ديگر براي رايانه‌هاي شخصي منتشر مي‌شود. در ادامه از مشخصات فني سيستم مورد نياز بازي سام ماجراجو ۴ آگاهي پيدا کنيد.

حداقل سيستم مورد نياز بازي سام ماجراجو ۴ مطابق انتظار، متعادل است و آن را با يک سيستم متوسط هم مي‌توانيد اجرا کنيد.

مجموعه Serious Sam که با نام سام ماجراجو در ايران شناخته مي‌شود، يکي از خاطره ‌انگيزترين سري بازي‌هاي تاريخ به حساب مي‌آيد و به زودي شاهد عرضه قسمت چهارم آن خواهيم بود که قرار است همان مسير نسخه‌هاي قبلي را ارائه دهد.

براي اجراي بازي در پايين‌ترين تنظيمات، به يک پردازنده ۴ هسته‌اي، هشت گيگابايت رم و حداقل يک کارت گرافيک GTX 870 نيازمند هستيد. با چنين سيستمي، مي‌توانيد بازي را با رزولوشن ۷۲۰p و نرخ ۳۰ فريم بر ثانيه بالا بياوريد که چندان هم ايده آل نيست. اما سيستم پيشنهادي بازي بسيار بالاتر از حد انتظار است و براي اجراي اثر با بالاترين تنظيمات، به يک پردازنده ۸ هسته‌اي، ۱۶ گيگابايت رم و يک کارت گرافيک GTX 1080 نياز خواهيد داشت که نشان مي‌دهد گرافيک اين بازي مي‌تواند در حد عناوين نسل جديد کنسول‌ها باشد.

سيستم مورد نياز بازي سام ماجراجو ۴

– سيستم عامل: ويندوز ۱۰ (نسخه ۶۴ بيتي)
– پردازنده: چهار هسته‌اي با حداقل فرکانس ۲.۵ گيگاهرتز
– حافظه رم: ۸ گيگابايت
– کارت گرافيک (انويديا): GeForce GTX 760 / GTX 970 / GTX 1050
– کارت گرافيک (اي ام دي): Radeon RX 7950 / R9 280 / RX 470
– حافظه ويديويي (VRAM): سه گيگابايت
– فضاي هارد ديسک: ۴۰ گيگابايت
– دايرکت ‌ايکس: نسخه ۱۱
– کارت صدا: سازگار با دايرکت ايکس
– رزولوشن دريافتي: ۷۲۰p / نرخ فريم: ۳۰ فريم بر ثانيه


 سيستم پيشنهادي بازي Serious Sam 4

– سيستم عامل: ويندوز ۱۰ (نسخه ۶۴ بيتي)
– پردازنده: هشت هسته‌اي با حداقل فرکانس ۳.۳ گيگاهرتز
– حافظه رم: ۱۶ گيگابايت
– کارت گرافيک (انويديا): GeForce GTX 1080 / RTX 2060
– کارت گرافيک (اي ام دي): RX Vega 64 / RX 5700
– حافظه ويديويي (VRAM): هشت گيگابايت
– فضاي هارد ديسک: ۴۰ گيگابايت
– دايرکت ‌ايکس: نسخه ۱۲

– کارت صدا: سازگار با دايرکت ايکس

همان طور که مشاهده کرديد، براي اجراي بازي در پايين‌ترين حالت، چالش زيادي نخواهيد داشت اما در بالاترين حالت گرافيکي، بايد سيستم قدرتمندي داشته باشيد. سيستم پيشنهادي بازي از اکثر عناوين اين روزهاي بازار بيشتر است و همان طور که بالاتر ذکر شد، به عناوين نسل نهم نزديک است.

براي مثال بازي مديوم (The Medium) که قرار است از آثار نسل جديد باشد، براي اجرا به يک پردازنده Core i5-9600، شانزده گيگابايت رم و يک کارت گرافيک RTX 2070 نياز دارد. ناگفته نماند که چنين سيستمي، براي اجراي بازي با رزولوشن ۴K نياز است، در حالي که سازندگان بازي سام ماجرا، صحبتي در مورد ۴K بودن آن نکرده‌اند.

طبق اعلام شرکت ديوالور ديجيتال (Devolver Digital)، اين بازي در تاريخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰ (پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹) در پلتفرم استيم منتشر خواهد شد و نسخه گوگل استاديا آن نيز همزمان در دسترس طرفداران قرار مي‌گيرد. سازندگان تا پيش از اين، نسخه ايکس باکس وان و پلي استيشن ۴ بازي را نيز تاييد کرده بودند اما ظاهرا ديوالور با گوگل قرارداد دارد و اين بازي در انحصار زماني استاديا خواهد بود. پس از پايان اين دوره، نسخه کنسولي بازي نيز در سال ۲۰۲۱ منتشر مي‌شود. نسخه ايکس باکس سري ايکس و پلي استيشن ۵ بازي هنوز تاييد نشده اما به احتمال زياد بايد منتظر عرضه سريوس سم ۴ براي نسل جديد کنسول‌ها نيز باشيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره