نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

قیمت گوشی‌های سامسونگ و اپل با چه دلاری محاسبه می‌شود؟

منبع
ترنجي
بروزرسانی
قیمت گوشی‌های سامسونگ و اپل با چه دلاری محاسبه می‌شود؟

ترنجي/ قيمت گوشي اين روزها واقعا سرسام آور شده است. گاهي اوقات مي بينم که گوشي هاي بعضي برندها نسبت به ديگري ارزان تر است حال آنکه قيمت جهاني اما برابر بوده و اين شکاف عجيب است. يکي از اين تفاوت ها بين قيمت گوشي هاي اپل و سامسونگ است. به راستي قيمت گوشي هاي سامسونگ و اپل با چه دلاري محاسبه مي شود؟

مقايسه قيمت جهاني و قيمت داخلي مدل‌هاي جديد گوشي‌هاي تلفن همراه دو برند اپل و سامسونگ در بازار ايران نشان مي‌دهد که نرخ توماني گوشي‌هاي اپل به دليل ممنوعيت واردات بر پايه بهاي دلاري بالاتر از نرخ بازار آزاد محاسبه مي‌شود ولي قيمت گوشي‌هاي سامسونگ همچنان با نرخ دلاري نزديک به بازار ثانويه(نيما) است.

 در حالي که قيمت گوشي آيفون ۱۱ مدل پرو ماکس در بازار جهاني به قيمت ۱۴۴۹ دلار عرضه مي‌شود، قيمت اين گوشي در بازار تهران بين ۵۲.۵ تا ۵۶.۲ ميليون تومان معامله مي‌شود. به عبارت ديگر اين گوشي بر پايه دلار ۳۶ تا ۳۸ هزار توماني قيمت‌گذاري شده است.

با اين حال، محصول جديد سامسونگ يعني گالکسي نوت ۲۰ اولترا که قيمت جهاني آن نزديک به ۱۵۵۰ دلار است در بازار تهران بين ۲۷ تا ۳۰ ميليون تومان معامله مي‌شود. اين بدان معناست که قيمت اين گوشي هوشمند بر اساس نرخ دلار ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان محاسبه شده است؛ نرخي که نزديک به نرخ دلار در سامانه رسمي نيماست که واردکنندگان مي‌توانند براي تهيه ارز مورد نياز خود از آن خريداري کنند.

ممنوعيت واردات گوشي‌هاي هوشمند اپل و ادامه واردات قانوني گوشي‌هاي سامسونگ موجب شکاف قيمتي قابل توجهي ميان انواع مدل‌هاي آنها شده است.

نظر شما درباره اين تفاوت بين واردات آيفون و ديگر برندها مثل سامسونگ چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره