نماد آخرین خبر

حجم بازی‌های اکس‌باکس سری اس از سری اکس کم‌تر خواهد بود

منبع
گيم فا
بروزرسانی
حجم بازی‌های اکس‌باکس سری اس از سری اکس کم‌تر خواهد بود

گيم فا/ از آن جايي که اکس‌باکس سري اس، کنسول ضعيف‌تر نسل بعدي مايکروسافت، اجراي بازي‌ها با وضوح تصوير ۱۴۴۰p را هدف قرار داده است، حجم بازي‌هاي آن هم حدود ۳۰ درصد کم‌تر از نسخه‌ي اکس‌باکس سري اکس خواهد بود.

اکس‌باکس سري اس موضوع اصلي بسياري از بحث‌ها از زمان معرفي (و حتي قبل از آن) بوده است. اين کنسول نسل بعدي که قيمتي تنها ۳۰۰ دلاري دارد، بسيار به سود مصرف‌کنندگان خواهد بود، اما توسعه‌دهندگان در مورد آن مطمئن نيستند. برخي از سخت‌افزار ضعيف آن انتقاد کرده‌اند، در حالي که برخي هم آن را به اندازه‌ي کافي قدرتمند دانسته‌اند.

اين کنسول که ۲۰۰ دلار از اکس‌باکس سري اکس ارزان‌تر است، به جاي يک ترابايت فضاي SSD، مجهز به يک SSD شخصي‌سازي‌شده‌ي ۵۱۲ گيگابايتي شده است که به جز حجم، از همه نظر برابر با SSD اکس‌باکس سري اکس است. خبر خوب اين است که شايد با وجود فضاي کم‌تر، بتوانيد همان تعداد بازي را برروي اکس‌باکس سري اس نصب کنيد.

جيسون رونالد (Jason Ronald)، مدير برنامه‌ريزي اکس‌باکس، به تازگي در مصاحبه‌اي با IGN اعلام کرده است که بازي‌هاي اکس‌باکس سري اس، حدودا ۳۰ درصد حجم کم‌تري نسبت به نسخه‌ي سري اکسي خواهند داشت. رونالد همچنين گفته است که فناوري لازم براي آسايش توسعه‌دهندگان وجود دارد و آن‌ها به راحتي مي‌توانند که بازي خود را براي سري اس بهينه‌سازي کنند:

با توجه به هدف ۱۴۴۰p و ۶۰ فريم بر ثانيه، بعيد مي‌دانيم که توسعه‌دهندگان بخواهند تمام ريزه‌کاري‌ها و جزئيات بازي را برروي نسخه‌ي سري اس هم پياده‌سازي کنند. البته در نهايت حق انتخاب با توسعه‌دهنده است، ما فناوري بهينه‌اي داريم که به توسعه‌دهندگان اجازه مي‌دهد تا تصميم بگيرند چه جزئياتي را برروي چه دستگاهي پياده کنند. پس توسعه‌دهنده اين آزادي را دارد که مطمئن شود جزئيات لازم در بازي وجود دارند.
اکس‌باکس سري اس در کنار برادر بزرگ‌تر خود يعني اکس‌باکس سري اکس در تاريخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آبان) به صورت جهاني عرضه خواهد شد. همچنين دو روز بدتر شاهد عرضه‌ي پلي‌استيشن ۵ خواهيم بود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم