نماد آخرین خبر

بنچمارک آیفون 12 پرو مکس نشان از بهبود کوچک نسبت به گذشته دارد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی

سخت افزار/ پردازنده‌هاي اپل هميشه از بحث هسته و سرعت پردازنده دور بوده‌اند و اين کمپاني هميشه سعي داشته است با نشان دادن درصد بهبود پردازنده‌هاي A خود نسبت به نسل قبل، وضعيت دستگاه‌هاي آينده خود از نظر عملکرد پردازشي را مشخص کند. بنچمارک آيفون 12 پرو مکس نيز وضعيت بهبود يافته اين نسل نسبت به نسل گذشته را نشان مي‌دهد. اين کار درست برخلاف کاري است که کمپاني کوالکام انجام مي‌دهد. درست است که اين کمپاني نيز از درصد براي نشان دادن بهبود عملکرد پردازنده‌هاي خود استفاده مي‌کند اما در کنار اين مورد هميشه شاهد اعلام سرعت هسته‌هاي پردازشي پردازنده‌هاي کوالکام نيز بوده‌ايم.

درست است که امسال خبري از آيفون‌هاي نسل دوازدهم نبود اما اپل در مراسم خود جزئيات پردازنده مرکزي اين دستگاه‌ها را اعلام کرد. به گفته اين کمپاني پردازنده A14 نسبت به A13 از 17 درصد پردازش سريع‌تر در بخش CPU و همچنين 8 درصد پردازش بهتر در بخش GPU برخوردار است. با اين وجود با توجه به تست‌هاي منتشر شده توسط Antutu مي‌توان نگاه دقيق‌تري به درصد‌هاي گفته شده توسط اپل داشته باشيم.

بنچمارک آيفون 12 پرو مکس در کنار آيفون 11 پرو مکس قرار گرفته است و با توجه به اين موارد شاهد بهبود 16 درصدي وضعيت CPU نسبت به درصد گفته شده توسط اپل هستيم. با وجود نزديک بودن اين عدد اما در بخش GPU اين مورد کاملا متفاوت است و بجاي 8 درصد تنها شاهد 4 درصد بهبود عملکرد نسبت به نسل گذشته مي‌باشيم. با اين وجود سرعت مموري تا 22 درصد افزايش داشته است اما با اين حال عملکرد کلي پردازنده A14 نسبت به A13 آنچنان نبوده است.

ترکيب تمام درصدهاي گفته شده امتياز 572,333 را به همراه دارد که اين پردازنده را پايين‌تر از پردازنده اسنپدراگون 865+ کوالکام با امتياز رد شده از 600.000 قرار مي‌دهد اما با اين حال با توجه به سيستم عامل iOS و همچنين بهبود معماري اپل در بخش پردازنده بعيد نيست که با وجود امتياز پايين شاهد برد رقابت توسط A14 در مقابل اسنپدراگون 865+ باشيم.

نکته مهم در کنار امتياز بدست آمده، حضور اين پردازنده به عنوان اولين پردازنده 5 نانومتري است. درست است که امتياز بنچمارک آيفون 12 پرو مکس پايين‌تر از انتظارات با توجه به 5 نانومتري بودن پردازنده اين دستگاه بوده است اما بايد اين مورد را در نظر داشت که عملکرد باتري جزو يکي از مهم‌ترين مسائلي است که امروزه تمرکز اصلي کاربران شده است و به احتمال قوي شاهد عملکرد باتري بسيار خوبي از آيفون 12 پرو مکس نسبت به ديگر دستگاه‌هاي اندرويدي با همان حجم باتري آيفون 11 پرو مکس باشيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره