نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

قابلیت های جدید «آی او اس» مشخص شدند

منبع
مهر
بروزرسانی
قابلیت های جدید «آی او اس» مشخص شدند

مهر/ آپديت «آي او اس» به کاربران اجازه مي دهد با ضربه به آيفون قابليت هاي مختلف آن را فعال کنند. همچنين يک نقطه نارنجي رنگ روشن بودن دوربين يا ميکروفون را هشدار مي دهد.
به گزارش ايندپندنت، با آپديت جديد سيستم عامل اپل، آيفون ضربه به پشت يا جلوي دستگاه را تشخيص مي دهد و واکنش نشان مي دهد.

با کمک آپديت iOS ۱۴ کاربران مي توانند قابليت هاي مختلف مانند تنظيم صدا و گرفتن اسکرين شات را فقط با ضربه اي به پشت آيفون فعال کنند. 

اين ويژگي جديد را مي توان طوري تنظيم کرد که با ۲ يا ۳ ضربه فعال شود. همچنين مي توان با ايجاد تمايز ميان ضربه هاي مختلف، دستورات متفاوتي را به دستگاه داد. قابليت مذکور بخشي از مجموعه ابزارهاي مختلف دسترسي اپل است.


البته قابليت مذکور در بيانيه اپل موجود نبود اما کاربراني که نسخه بتاي iOS۱۴ را دريافت کرده اند، آن را فاش کرده اند. در حال حاضر اين آپديت فقط براي توسعه دهندگان نرم افزار ارائه شده است.

همچنين نشريه ديلي ميل نيز در خبري به قابليت ديگري از iOS۱۴ اشاره کرده است، اين قابليت يک نقطه نارنجي رنگ کوچک است که در گوشه راست و بالاي نمايشگر آيفون ظاهر مي شود و به کاربران هشدار مي دهد ميکروفون يا دوربين دستگاه فعال است.

به اين ترتيب لازم نيست کاربران هنگام استفاده از نرم افزارهايي مانند زوم و فيس بوک مسنجر نگران روشن ماندن دوربين يا ميکروفون باشند.

ويژگي جديد نشان از توجه روزافزون به حفظ حريم شخصي کاربران است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره