نماد آخرین خبر

مشکل قطعی شب گذشته اینستاگرام چه بود؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مشکل قطعی شب گذشته اینستاگرام چه بود؟

باشگاه خبرنگاران/ شب گذشته اينستاگرام طي مشکلاتي از دسترس خارج شد و خبرها حاکي از اين است که اين مشکل در اقصي نقاط جهان به وجود آمده است.
از دسترس خارج شدن شبکه‌هاي اجتماعي يکي از اتفاقات معمول است که هر چند وقت يک‌ بار رخ مي‌دهد، ديشب نيز فيسبوک و اينستاگرام براي لحظاتي از دسترس خارج شدند که فيسبوک کار خود را با بارگيري نکردن صفحات متوقف کرد. اين توقف همزمان در اينستاگرام نيز بوده که زيرمجموعه اين شرکت است و با قطع عمده سرور رو به‌ رو شده است. اما به نظر مي‌رسد  اينستاگرام به صورت عادي بارگيري را انجام مي‌داد، ولي براي انتشار عکس‌ها و ارسال پست هيچ بروز رساني وجود نداشت.

به گزارش وب سايت رديابي داون، مشکلات به وجود آمده در اين برنامه‌ها بعد از ساعت 19 ديشب در اروپا شروع شده است. همچنين  اين وب سايت مشکلات زيادي را براي کساني که از فيسبوک استفاده مي‌کنند گزارش داده است که اين  مشکلات تنها مختص اروپا نبوده و در سراسر جهان به وجود آمده است، هر چند بروز اين مسائل در فيسبوک به اندازه مشکلات به وجود آمده در اينستاگرام نيست.

علت از دسترس خارج شدن اينستاگرام چه بود؟

اين دو سايت همراه با اپليکيشن واتس‌آپ که همه متعلق به يک شرکت هستند، اغلب تحت تاثير قطع همزمان قرار مي‌گيرند که احتمالا اين قطعي سرور با وجود عملکرد عمدتا مستقل اين برنامه‌ها، به دليل مشترک بودن زير ساخت‌ آن‌ها است.

اما در اين راستا به نظر نمي‌رسد براي واتس‌آپ مشکل خاصي به‌ وجود بيايد و اين برنامه به روند عادي خود ادامه مي‌دهد. کاربراني که در فيسبوک‌ آن‌ها مشکل به وجود آمده، اعلام کردند: که مشکلات پيش ‌آمده و هشدار خطاي استاندارد سايت را دريافت کرده‌اند. پيامي مبني بر اين که "مشکلي رخ داده است" و اين "شرکت هرچه زودتر اين مشکل را بررسي و حل مي‌کند".

فيسبوک براي مواقعي که مشکلي به وجود مي‌آيد يک صفحه‌ وضعيت رسمي  دارد که عمدتا به افرادي که از اين سايت استفاده مي‌کنند درخصوص به وجود آمدن هرگونه مسئله هشدار مي‌دهد. اما اين‌بار اين صفحه هيچ مشکلي را نشان نداد، چرا که مدتي پيش بروزرساني آن کند بوده است.

اما اينستاگرام صفحه رسمي وضعيت سرور خود را حفظ نمي‌کند. مدتي پيش درمورد توقف‌هاي عمده اين برنامه براي آگاه سازي کاربران توييت‌هايي زده شده بود، اما در زمان انتشار، هيچ ارسال جديدي وجود نداشت که به مشکلات اشاره کند. بنظر مي‌رسد مالک اينستاگرام و فيسبوک با مشکلات چشمگيري مواجه شده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره