نماد آخرین خبر

در جنگ تجاری آمریکا و چین، نوبت به شرکت تنسنت رسید

منبع
کليک
بروزرسانی
در جنگ تجاری آمریکا و چین، نوبت به شرکت تنسنت رسید

کليک/ دولت آمريکا در حال گسترش جنگ تجاري خود با کشور چين است و اکنون به دنبال بررسي معاملات کسب‌وکارهاي آمريکايي با شرکت بزرگ چيني تنسنت است. 

ايالات متحده آمريکا جنگ تجاري خود را با چين يک قدم جلوتر مي برد. دولت آمريکا پس از تحريم چندين شرکت چيني و مجبور کردن تيک تاک به فروش کسب‌وکار خود به يک شرکت آمريکايي، اکنون در حال صدور اطلاعيه براي شرکت‌هايي است که باشرکت چيني تنسنت ارتباط دارند. 

طبق گزارش بلومبرگ، کميته سرمايه گذاري خارجي خزانه‌داري ايالات متحده (CFIUS) از شرکت هاي بازي‌سازي از جمله Riot Games و Epic Games خواسته است تا اطلاعات مربوط به پروتکل‌هاي امنيتي خود را به دولت ارائه دهند. 

کميته CFIUS به دليل نگراني براي امنيت ملي آمريکا، در حال بررسي معاملات خارجي کسب‌وکارهاي آمريکايي است. اين کميته اين اختيار را دارد که تمام معاملات شرکت‌ها و حتي سرمايه گذاري‌هاي غيرکنترلي آن‌ها را بررسي کند و اجازه ادامه فعاليت آن‌ها را صادر کند يا معاملات آن‌ها را مسدود کند. 

شرکت Riot Games يکي از زيرمجموعه‌هاي تنسنت است و سهام آن کاملا متعلق به اين شرکت چيني است؛ اما تنها 40 درصد از سهام اپيک گيمز به اين شرکت بزگر چيني تعلق دارد. اخيرا دونالد ترامپ، رئيس جمهور ايالات متحده، يک فرمان اجرايي صادر کرده است که معاملات با پيام‌رسان وي‌چت و پلتفرم اجتماعي تيک تاک را ممنوع مي‌کند. اين فرمان از 45 روز بعد از صدور اين حکم يعني از تاريخ 7 آگوست اجرايي شد. 

شرکت اپيک گيمز مدتي است که بسياري از اخبار را به خود اختصاص داده است و اين خبرها هم درباره شکايت اين شرکت از اپل و گوگل به دليل حذف بازي فورتنايت از اپ استور و پلي استور بوده‌اند. اين موضوع از زماني شروع شد که اين شرکت بازي‌سازي، سيستم پرداخت درون‌برنامه‌اي خود را راه‌اندازي کرد و اين قابليت باعث شد تا اپل نتواند 30 درصد از مبلغ هر تراکنش را تصاحب کند. 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره